|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۷۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه ایثارگران گفت: قانون جامع ایثارگران قانون بسیار مهمی بود که بخشی از آن اجرا شده و باید تکمیل شود.
 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه ایثارگران گفت: قانون جامع ایثارگران قانون بسیار مهمی بود که بخشی از آن اجرا شده و باید تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۷ مردادماه) با جمعی از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس شورای اسلامی دیدار و از آنها به پاس مجاهدت‌هایشان در دوران دفاع مقدس و سال‌های اسارت قدردانی کرد.

لاریجانی در این مراسم با بیان این که برای مجلس شورای اسلامی افتخار است که تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس از آزادگان سرافراز هستند، آزادگان را ستون هایی برای تداوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: آزادگان در این ایام با سرفرازی وارد کشور شدند و وظیفه مجاهدت خود را هم در میدان رزم و هم در دوران اسارت به خوبی انجام دادند.

وی افزود: خاطراتی که از آزادگان منتشر شده نشان می دهد که در دوران اسارت مقاومتی جانانه داشته اند و همان طور که مقام معظم رهبری نیز مستمرا تأکید دارند باید خاطرات رزمندگان و آزادگان تدوین شود؛ چرا که یک دوره تاریخی پر عظمت در انقلاب اسلامی به وسیله آنها رقم زده شده است.

لاریجانی با بیان این که باید جایگاه والای اسرا و آزادگان به لحاظ فرهنگی و هنری هر چه بیشتر و بهتر تبیین شود، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون ایثارگران تشکیل شده است و مجلس در تلاش است تا به مسائل رزمندگان، آزادگان و ایثارگران بیش از پیش رسیدگی شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: در مجلس فعلی در قانون برنامه، مصوبات خوبی در حوزه ایثارگران داشتیم و قانون جامع ایثارگران نیز قانون مهمی بود که در مجلس تصویب و تا حدی اجرا شد که باید تکمیل شود.

وی افزود: این خدمات به وسیله خود عزیزان ایثارگر در مجلس پیگیری شد و بافت مجلس نیز به گونه ای است که از این تفکر حمایت کرد لذا باید روحیه استقامت و مجاهدت در کل جامعه گسترش یابد؛ چرا که تنها با این روحیه می توان انقلاب را حفظ کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به بیمه ها بدهکار است اما باید موضوع ایثارگران در اولویت باشد و بحث درمان این قشر شریف به جد پیگیری شود.

سالک: سران سه قوه در جلسات خود به معضلات ایثارگران رسیدگی کنند

احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در این دیدار با بیان این که ایثارگران از سرمایه های انقلاب هستند و باید به شرایط آنها توجه شود، گفت: امروز باید به جانبازان به خصوص از لحاظ دارو و درمان رسیدگی کرد تا این سرمایه ها سرگردان نباشند و از آنها حق گذاری شود و سران سه قوه در جلسات خود از ایشان دفاع کنند.

خجسته: دولت بدهی خود به بیمه‌ها در حوزه درمان ایثارگران را پرداخت کند

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین نیز در ادامه جانبازان را پیشکسوتان جبهه و جنگ دانست و اظهار داشت: امروز جانبازان در سخت ترین شرایط قرار دارند و بیش از موضوع مسکن، باید موضوع بهداشت و درمان آنها حل شود که برای آن نیز لازم است بدهی دولت به بیمه ها پرداخت شود.

در پایان این جلسه لاریجانی با اهدای لوحی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی که سالیانی از عمر خود را در اسارت و یا زندان ستمشاهی به سر برده بودند، تجلیل و قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین