|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۲۷۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
یک روزنامه آمریکایی نوشته است بخشی از حاضران در سخنرانی اخیر ترامپ در پنسیلوانیا، کارگرانی بودند که با وعده حقوق اضافه‌کار به این تجمع رفته بودند.
 یک روزنامه آمریکایی نوشته است بخشی از حاضران در سخنرانی اخیر ترامپ در پنسیلوانیا، کارگرانی بودند که با وعده حقوق اضافه‌کار به این تجمع رفته بودند.

به گزارش فارس، کارگران شرکت «رویال داچ شل» شهر «موناکا» ایالت «پنسیلوانیا» وادار شدند تا بین دو گزینه حضور در سخنرانی روز سه‌شنبه هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یا محرومیت از مبلغ اضافه‌کاری که همکارانشان با حضور در سخنرانی ترامپ دریافت خواهند کرد، یک گزینه را برگزینند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در این خصوص گزارش کرد، گرچه حضور در مراسم سخنرانی ترامپ اختیاری است اما کارگران قراردادی که گزینه عدم حضور در این مراسم را انتخاب کردند، روز جمعه و زمانیکه در محل کار حاضر شدند، واجد شرایط دریافت مبلغی به عنوان پاداش اضافه‌کاری نبودند.

روزنامه «پیتسبرگ پست» در این خصوص گزارش کرد، چندین کارخانه با هزاران کارگر وابسته به اتحادیه کارگران، قراردادهایی را با شل، یکی از بزرگترین شرکت‌های نفت و گاز جهان، دارند.

طبق این گزارش، کارگران مجتمع نیمه کاره پتروشیمی پنسیلوانیا می‌بایست رأس ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) در حمل سخنرانی ترامپ حاضر می‌شدند و کارت‌های شناسایی خود را اسکن کرده و برای ساعت‌ها منتظر آغاز سخنرانی ترامپ می‌ماندند.

سرپرست یکی از پیمانکاران خطاب به کارگران نوشت: «بدون اسکن، پولی دریافت نخواهید کرد».

وی همچنین کارگرانی که در سخنرانی ترامپ حاضر می‌شدند را از هرگونه فریاد اعتراضی، اعتراض کردن و هرآنچه که به عنوان مقاومت تلقی شود، منع کرده بود.

در یادداشتی که سرپرست کارگران نوشته و روزنامه پیتسبرگ پست منتشر کرده، آمده: «موضوع اصلی این مراسم، ترویج حسن نیت اتحادیه‌ها است».

روزنامه واشنگتن‌پست روز گذشته (شنبه) گزارش کرد که موفق به دسترسی به شل یا اتحادیه‌کارخانه‌ها برای اظهارنظر در این خبر نشده‌اند.

این در حالی است که پیش از این ترامپ بارها مخالفان خود را به پول دادن به «تظاهرات‌کنندگان حرفه‌ای» متهم کرده و مدعی شده است که شرکت‌کنندگان در تجمعات ضدترامپ، پول از دموکرات‌ها پول گرفته‌اند.

بنا به گفته نشریه «نیوزویک»، حدود پنج هزار کارگر در سخنرانی سه‌شنبه ترامپ در پنسیلوانیا شرکت کردند.

«ری فیشر» سخنگوی شرکت شل به پیتسبرگ پست گفت که کارگران این کارخانه در هفته ۵۶ ساعت کاری دارند که شامل ۱۶ ساعت اضافه‌کاری هم می‌شود، بنابراین کارگرانی که روز سه‌شنبه در سخنرانی ترامپ مشارکت کردند، مبلغ بالاتری بعنوان حقوق و مزایا دریافت خواهند کرد.

«کرتیس اسمیت» یکی دیگر از سخنگویان شل نیز به نیوزویک گفت، کارگرانی که حاضر به حضور در این مراسم سخنرانی ترامپ نشدند، شامل طرح «مرخصی با حقوق» می‌شوند که این به مفهوم آن است که ساعات کاری برای آنها محاسبه نمی‌شود و بنابراین پاداش اضافه حقوق دریافت نخواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین