|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۷۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
مردی که اقدام به قاچاق اتباع خارجی غیرمجاز به کشور کرده بود، دستگیر شد.
 مردی که اقدام به قاچاق اتباع خارجی غیرمجاز به کشور کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش یکی از شهروندان تهرانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرد که بیش از ۲۰ تن از اتباع کشور افغانستان با دو دستگاه خودروی سواری به پایانه مسافربری غرب تهران منتقل شده و در محوطه این پایانه سرگردان هستند که در پی این گزارش ماموران کلانتری پایانه غرب در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

با حضور ماموران در محل مشاهده شد که تعداد ۲۳ نفر از اتباع کشور افغانستان بدون هیچگونه مدارک هویتی و شناسایی و نیز مجوز، وارد کشور شده و در این محدوده رها شده‌اند که در همین راستا این افراد به کلانتری منتقل شده و تحقیقات از آنان آغاز شد.

در تحقیقات انجام شده از اتباع افغانستانی مشخص شد که این افراد با همکاری دو مرد در کشور افغانستان و با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان، به مرز ایران آورده شده و در آنجا با پرداخت ۲۵۰ میلیون دیگر وارد کشور و به تهران منتقل شده‌اند، اما در حالی که بنا بوده از طریق مرزهای شمال‌غربی به کشور آذربایجان بروند، در همین تهران از خودرو پیاده شده و دیگر خبری از افرادی که بنا بود آنان را از ایران خارج کنند، ندارند.  

یکی از این اتباع به ماموران گفت: به ما قول داده بودند تا بدون هیچ مشکلی از کشور ایران عبور کرده و وارد آذربایجان شویم و در آنجا اقدامات مربوط به اقامت و کارمان را نیز فراهم کنند، اما حالا هیچ خبری از این افراد نداریم.

 در ادامه تحقیقات تکمیلی انجام شده و مشخصات و چهره عامل قاچاق این افراد به دست آمده و در اختیار ماموران پلیس قرار گرفت. سرانجام ساعاتی بعد عوامل گشت پلیس این فرد را هنگام خروج از تهران شناسایی و در عملیاتی دستگیر کردند.  

با انتقال این فرد به کلانتری، وی تحت بازجویی قرار گرفته و در حالی که سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند، با مشاهده اسناد و شواهد لب به اعتراف گشوده و به جرم خود برای کلاهبرداری از اتباع افغانستانی به بهانه واهی انتقال به کشور آذربایجان اعتراف کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که برای این متهم پرونده‌ای تشکیل شده و به دادسرا ارجاع شد. همچنین مقدمات بازگشت ۲۳ تبعه غیرمجاز به کشور افغانستان نیز فراهم شد و اقدامات برای دستگیری افراد احتمالی مرتبط با این پرونده نیز در دستور کار ماموران قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین