|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۷۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
رئیس جمهور با تأکید بر آمادگی تهران بر گسترش روابط اقتصادی با رم، گفت: شرایط کنونی موقت است و نحوه رفتار دو دولت و تلاش آنها برای حفظ و توسعه روابط در حافظه تاریخی دو ملت باقی می‌ماند.
 رئیس جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا را تاریخی و دوستانه توصیف کرد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه وجود روابط بسیار نزدیک و صمیمانه با ایتالیا بوده و تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی را به نفع دو ملت می‌دانیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه «جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا، مناسبات و روابط تجاری،  تاریخی و دیرینه دو کشور را  مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایتالیا در سالهای متمادی اولین شریک تجاری ایران در اروپا بوده، اظهار داشت: مصمم هستیم روابط و مناسبات دیرینه ایران و ایتالیا دوستانه و توسعه‌یافته باقی بماند و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا هیچ‌گونه تأثیری بر این روابط نداشته باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر آمادگی تهران بر گسترش روابط اقتصادی با رم، گفت: شرایط کنونی موقت است و نحوه رفتار دو دولت و تلاش آنها برای حفظ و توسعه روابط در حافظه تاریخی دو ملت باقی می‌ماند.

 روحانی ایجاد تحرک مثبت در روابط تهران – رم در راستای تحکیم و تعمیق روزافزون مناسبات دو جانبه را مورد تأکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی بایستی با بهره‌گیری از روش‌های ابتکاری در مسیر افزایش همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک و تقویت مناسبات و گام‌های مستحکم و پایداری برداریم که این در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

رئیس جمهور همچنین با تجلیل از نقش سازنده و مثبت ایتالیا در دوران مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: بعد از توافق هسته‌ای نیز روابط بسیار سازنده و مثبتی از لحاظ اقتصادی بین دو کشور برقرار گردید و امروز باید این مسیر را به پشتوانه اراده سیاسی دو دولت ادامه دهیم.

«جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور ، تاکید کرد:

رم خواهان گسترش روابط در همه زمینه ها با تهران است.

سفیر جدید ایتالیا در تهران گفت: شرایط کنونی را گذرا ارزیابی می کنیم و روابط دو کشور باید روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین