|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
رییس جمهوری تداوم تحریم ها را به ضرر همه طرف ها بویژه اتحادیه اروپا دانست و ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به توافق جامع نهایی در خصوص موضوع هسته ای، شاهد گشوده شدن دروازه همکاری ها میان کشورهای اتحادیه اروپایی با ایران باشیم
رییس جمهوری تداوم تحریم ها را به ضرر همه طرف ها بویژه اتحادیه اروپا دانست و ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به توافق جامع نهایی در خصوص موضوع هسته ای، شاهد گشوده شدن دروازه همکاری ها میان کشورهای اتحادیه اروپایی با ایران باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز(دوشنبه) پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک با اشاره به عضویت فعال ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسی های گسترده و سرزده از تاسیسات هسته ای کشورمان، افزود: فتوای رهبر معظم انقلاب در حرام دانستن ساخت و استفاده از تسلیحات کشتار جمعی، مهم ترین تضمین صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران است.

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر اراده سیاسی جدی در طرفین مذاکرات وجود داشته باشد، می توان در زمان باقیمانده به توافق جامع نهایی دست یافت که نتیجه آن برد – برد برای همه طرفین است.

روحانی همچنین به وضعیت منطقه خاورمیانه و ناامنی های موجود در آن اشاره کرد و ادامه داد: بیماری تروریسم و افراطی گری بسیار خطرناک تر از بیماری ابولاست و تنها راه حل برای مبارزه با این تهدید، همفکری ، هماهنگی و همکاری کشورها است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این خصوص با همه کشورهای موثر رایزنی کند.

رییس جمهوری همچنین به سابقه روابط دوستانه دو کشور از جمله در ساخت راه آهن و فعالیتهای گمرکی اشاره و ابراز امیدواری کرد در دوران استقرار سفیر جدید بلژیک، عقب ماندگی های موجود در همکاری های دوجانبه هر چه سریع تر جبران شود.

روحانی گفت: روند تجارت در دنیا هیچگاه متوقف نمی شود و موانع، تنها مسیر آن را تغییر می دهد. نباید بهانه های واهی که موجب اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران شده است، موجب زیان کشورهایی شود که در سال های گذشته مناسبات مطلوبی با ایران داشتند.

رییس جمهوری ادامه داد: انتظار داریم که اتحادیه اروپا نقش موثرتری در مذاکرات ایفا کرده و بروکسل هم به عنوان مقر این اتحادیه می تواند در واقعی شدن دیدگاه ها و حرکت به سوی تعامل سازنده و پایدار ،نقش آفرین باشد.

اعمال بدون تبعیض ان.پی.تی
سفیر جدید بلژیک نیز با ابلاغ سلام گرم پادشاه و مسوولان کشورش به رییس جمهوری کشورمان روابط تهران - بروکسل را دیرینه و با ارزش توصیف کرد و گفت: ایران کشوری بزرگ و پرقدرت در منطقه است و ما خواهان توسعه مناسبات هستیم.

«فرانسوا دله» با ابراز امیدواری نسبت به حل هر چه سریعتر موضوع هسته ای ایران، اظهار داشت: بلژیک معتقد است معاهده منع گسترش سلاح های کشتار جمعی باید در مورد همه کشورها بدون تبعیض اعمال شود.

سفیر جدید بلژیک افزایش گردشگران بلژیکی که خواهان دیدار از ایران هستند را ناشی از غنای فرهنگ و تمدن ایران دانست و افزود: امیدواریم با برطرف شدن موانع، شاهد حضور بازرگانان و تجار بلژیکی در ایران باشیم.

وی ادامه داد: تلاش من این است که در آینده ای نزدیک هیأت بزرگی از تجار و بازرگانان بلژیکی را به ایران بیاورم.

فرانسوا دله همچنین با ابراز خرسندی از حضور ایرانیان فرهیخته در کشورش اضافه کرد: دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های بلژیک به تحصیل اشتغال دارند جزو ممتازترین دانشجویان هستند و بدون هیچ مشکلی در اقتصاد بلژیک نیز نقش مثبتی ایفا می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین