|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
سخنگوی نیروهای مسلح یمن برای اولین بار وارد خاک عربستان سعودی شد و در ویدیویی به متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی پیامی ارسال کرد.
 سخنگوی نیروهای مسلح یمن برای اولین بار وارد خاک عربستان سعودی شد و در ویدیویی به متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی پیامی ارسال کرد.

به گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن برای اولین بار با نیروهای این کشور در داخل عربستان سعودی دیدار کرد.

شبکه المسیره یمن پنجشنبه (۲۴ مرداد) نوشت که سرتیپ سریع به مناسبت عید قربان از نیروهای مرزبانی و خط مقدم جبهه یمن در اطراف شهر «الخوبه» واقع در منطقه «جیزان» عربستان سعودی (جنوب غرب) دیدن کرده است.

او در ویدیوی نظامیان سودانی و ائتلاف سعودی را خطاب قرار داد و گفت که «تجاوز نظامی و ظلم دیگر بس است، آیا پنج سال شکست و ناکامی برای شما در حالی که ارتشتان کشته می‌شود و از ابتدا[ی جنگ] فرو می‌پاشد، کفایت نمی‌کند».

او ادامه داد: «هر روز بی‌هیچ نفعی، شمار زیادی از شما کشته و یا زخمی می‌شود و شما حامی ارتش سعودی و مزدوران این ارتش شده‌اید».

سرتیپ یحیی سریع همچنین به نیروهای فریب خورده یمن که در ائتلاف سعودی هستند، توصیه کرد از «عفو عمومی» استفاده کنند و به آغوش وطن بازگردند؛ چرا که دفاع آن‌ها از اراضی «رژیم متجاوز و جنایت‌کار سعودی، لکه ننگی است که در طول تاریخ آن‌ها را رها نخواهد کرد و نسل‌های [آینده]، آن‌ها را نفرین خواهد کرد».

پیش از یحیی سریع، سرلشکر «محمد ناصر العاطفی»، فرمانده ارتش یمن به همراه تعدادی از فرماندهان دولت نجات ملی، به مناسبت عید فطر به منطقه نجران عربستان سعودی رفت و با نیروهای یمنی دیدار کرد.

ائتلاف سعودی از ابتدای سال ۹۴ (۲۰۱۵) به بهانه حمایت از دولت منصور هادی به یمن حمله کرد و به رغم وعده‌های این ائتلاف مبنی بر ورود به صنعاء، پایتخت یمن طی چند هفته، این ائتلاف به اهداف خود نرسید و هم‌اکنون این نیروهای مزدور سودانی و یمنی هستند که از ارتش و خاک عربستان سعودی در برابر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمایت می‌کنند.

آمار دقیقی از نظامیان یمنی که تحت حمایت ائتلاف سعودی هستند، در دسترس نیست ولی اخیرا «محمد حمدان دقلو»، معروف به «حمیدتی»، معاون شورای نظامی انتقالی سودان اذعان کرده است که ۳۰ هزار نیروی نظامی این کشور در قالب ائتلاف سعودی متجاوز به یمن مشارکت دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین