|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
دولت منصور هادی هرگونه مذاکره با گروه شورای انتقالی تحت حمایت ابوظبی را مشروط به خروج این نیروها از شهر عدن خواند.
 دولت منصور هادی هرگونه مذاکره با گروه شورای انتقالی تحت حمایت ابوظبی را مشروط به خروج این نیروها از شهر عدن خواند.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه دولت «عبد ربّه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» را مشروط به خروج این نیروها از شهر عدن خواند.

«محمد عبدالله الحضرمی»، معاون وزیر امور خارجه دولت منصور هادی چهارشنبه (۲۳ مرداد) در حساب توییتری خود نوشت که این دولت با پیشنهاد عربستان سعودی جهت برگزاری نشستی به منظور مقابله با نتایج «کودتای عدن» استقبال می‌کند.

با این حال او نوشت: «ولی اول باید قبل از هرگونه گفت‌وگو، به بیانیه ائتلاف [عربستان سعودی] مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی شورای انتقالی از مقرهایی که طی چند روز گذشته بر آن‌ها سیطره پیدا کرده‌اند، ملزم بود و آن را اجرا کرد».

نیروهای «الحزام الأمنی» (کمربند امنیتی) وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات عربی متحده برخوردار است، بعد از چهار روز درگیری با نیروهای گارد ریاست جمهوری دولت منصور هادی در شهر عدن، شنبه این هفته کاخ ریاست جمهوری (معاشیق) و مقر نیروهای دولت مذکور را به تصرف خود درآوردند.

دولت منصور هادی، حوادث اخیر شهر عدن را «کودتای از پیش طراحی شده امارات» علیه خود خواند و از عربستان سعودی، متحد خود علیه امارات و نیروهای مورد حمایت این کشور درخواست کمک کرد.

بعد از این درگیری‌ها، «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی به عربستان سعودی سفر کرد و طی دیدارهای جداگانه با «سلمان عبدالعزیز»، شاه و «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین