|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
طی این بیانیه، در همین خصوص آمده است: "این واقعیتی محکم است که استقرار سامانه تاد، با استراتژی آمریکا مبنی بر حفظ قدرت و برتری در شمال شرق آسیا مرتبط است نه با حفظ کره جنوبی در برابر تهدیدات".
 رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرده که هرگونه اقدام از سوی آمریکا مبنی بر استقرار موشک‌های جدید میان‌برد در خاک کره جنوبی، می‌تواند زمینه‌ساز یک "جنگ سرد جدید" باشد و رقابت تسلیحاتی در منطقه را تشدید کند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، اوایل این ماه و یک روز پس از خارج شدن آمریکا از پیمان "منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد" (آی ان اف) با روسیه، تمایل خود را برای استقرار موشک‌های میان‌برد زمینی در آسیا ابراز کرده بود.

رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرده است: "آمریکا گفته است که در حال بررسی طرح انتقال موشک‌های میان‌برد زمین به زمین به آسیا است و کره جنوبی، محل انتخاب شده برای این امر است. این اقدامی بی‌ملاحظه در راستای تشدید تنش در منطقه است؛ اقدامی که می‌تواند باعث بروز جنگ سرد و رقابت تسلیحاتی در خاور دور شود".

دیگر مقامات ارشد آمریکایی اذعان داشته‌اند که انتقال چنین تسلیحاتی، سال‌های آینده می‌تواند صورت بگیرد.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، در این کشور صحبتی از استقرار موشک‌های میان برد آمریکایی به میان نیامده است و طرحی نیز در این راستا لحاظ نشده است.

بیانیه رسانه رسمی کره شمالی، اقدامات اخیر مبنی بر استقرار سامانه ضد موشکی "تاد" آمریکا را نیز مورد نقد قرار داده است.

طی این بیانیه، در همین خصوص آمده است: "این واقعیتی محکم است که استقرار سامانه تاد، با استراتژی آمریکا مبنی بر حفظ قدرت و برتری در شمال شرق آسیا مرتبط است نه با حفظ کره جنوبی در برابر تهدیدات".

ارتش کره شمالی طی هفته‌های اخیر دست به پرتاب چندین سری موشک زده تا اعتراض خود را به "فعالیت‌های توسعه نظامی" در کره جنوبی نشان دهد. تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی نیز یکی از دلایل دیگر آزمایش‌های موشکی کره شمالی به شمار می‌رود.

این آزمایش‌های کره شمالی، موضوع از سرگیری مذاکرات با آمریکا درخصوص برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی را با ابهام مواجه کرده است. شورای امنیت سازمان ملل در همین خصوص اقدام به بازنگری و افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین