|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۲۷۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
بی‌شک دفاع از طبیعت و حفظ و نگهداری آن وظیفه‌ای همگانی است و باید تمامی اقدامات و فعالیت‌های ما با نگاه محیط زیستی صورت گیرد و این امانت‌ گران‌سنگ را به تأسی از این مرد شریف به آیندگان بسپاریم.
 مرحوم غلامعلی بسکی - ملقب به پدر طبیعت ایران - بامداد امروز دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر او روز جمعه (۲۵ مرداد) برگزار می‌شود.

 دکتر غلامعلی بسکی - پزشک و فعال محیط زیست - روز چهارشنبه ۲۳ مرداد، پس از تحمل یک دوره بیماری سخت بامداد دارفانی را وداع گفت.

در آخرین پست منتشر شده در صفحه اینستاگرامی سبزگامان بسکی، اشاره شده است که مراسم تشییع پیکر این مرحوم روز جمعه (۲۵ مرداد) ساعت ۱۴ در بیمارستان دکتر بسکی شروع می‌شود و پس از اقامه نماز در روستای تنگراه به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی بسکی معروف به بابا بسکی در سال ۱۳۱۰ در سبزوار چشم به جهان گشود. دکتر بسکی پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه در دبیرستان اسرار حاج ملا هادی سبزواری، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۴۵ با درجه تخصص جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

او پزشک و هوادار محیط زیست ایرانی بود که در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبد کاووس تأسیس کرد و از سال ۱۳۴۹ با دوری از زندگی شهری، تصمیم گرفت در جنگل گلستان اقامت گزیند.

ایسنا وفات این فعال محیط زیست را تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت استاندار گلستان در پی درگذشت دکتر بسکی

استاندار گلستان در پیامی درگذشت دکتر غلامعلی بسک، پدر طبیعت ایران را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا دکتر هادی حق شناس - استاندار گلستان - پیامی را در پی درگذشت مرحوم بسکی منتشر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت دکتر غلامعلی بِسکی به عنوان پدر دلسوز طبیعت ایران زمین و نماد حمایت بی چشمداشت از طبیعت موجب تألم و تأثر فراوان شد.

بی‌شک دفاع از طبیعت و حفظ و نگهداری آن وظیفه‌ای همگانی است و باید تمامی اقدامات و فعالیت‌های ما با نگاه محیط زیستی صورت گیرد و این امانت‌ گران‌سنگ را به تأسی از این مرد شریف به آیندگان بسپاریم.

مرحوم دکتر بِسکی در سال‌های حیات خود همواره مدافع محیط زیست، پیشگام در انجام امور خیر و چهره‌ای دوستدار خانواده و طبیعت بود و اینک درگذشت ایشان پس از طی دوره سخت بیماری، ضایعه‌ای برای علاقه‌مندان به محیط زیست محسوب می‌شود.

اینجانب فوت و فقدان پدر طبیعت ایران را به خانواده محترم بِسکی و تمامی دلسوزان و علاقه‌مندان محیط زیست تسلیت عرض می‌نمایم و برای ایشان از درگاه ایزد منان غفران الهی و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین