|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۷۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
از دیگر سو با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید قرار است که هر یک از استان های کشور با یک یا چند کشور مشخص روابط اقتصادی تجاری برقرار کنند تا ضمن استفاده از تجارب و توسعه اقتصادی ، حجم مبادلات تجاری به بالاترین سطح خود رسیده و تحریم ها را ناکارآمد کنند.
  استان البرز با برخورداری از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی ، ۶۸ هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی حاصلخیز و مراکز بزرگ تحقیقاتی و علمی یکی از قطب های تولیدی و علمی کشور است که با داشتن این ظرفیت ها می تواند با کشورهای مختلف جهان از جمله مالزی روابط تجاری و اقتصادی برقرار کند.

ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان البرز موجب شده تا این استان در بحث تجارت و همکاری های اقتصادی همواره مورد توجه هیات های تجاری بازرگانی از کشورهای مختلف جهان قرار بگیرد به طوریکه طی چهار سال اخیر بیش از ۲۰۰ هیات و تیم خارجی برای بازدید از ظرفیت های اقتصادی و همکاری های تجاری وارد این استان شده اند.

از دیگر سو با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید قرار است که هر یک از استان های کشور با یک یا چند کشور مشخص روابط اقتصادی تجاری برقرار کنند تا ضمن استفاده از تجارب و توسعه اقتصادی ، حجم مبادلات تجاری به بالاترین سطح خود رسیده و تحریم ها را ناکارآمد کنند.

در این میان  مالزی  از جمله کشورهایی است که طبق برنامه ریزی ها ، همکار تجاری و اقتصادی استان البرز می شود  و قرار است در سفر آینده نخست وزیر این کشور به ایران بخشی از همکاری های تجاری بین البرز و این کشور منعقد شود.

ایران در بین کشورهای غرب آسیا یکی از شرکای مهم کشور مالزی محسوب می شود و مجموع تجارت بین  ۲کشور در سال جاری ۲۴۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش  نشان می دهد.

روند رشد همکاری های تجاری استان البرز با کشور مالزی از برنامه هایی است که با جدیت و ابراز تمایل فعالان اقتصادی  ۲ طرف دنبال می شود.

به همین منظور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز  روز گذشته نشستی مشترک با رایزن اقتصادی مالزی در تهران داشت .

به گفته رحیم بنا مولایی  رئیس اتاق بازرگانی البرز ، کشور مالزی به عنوان معین  اقتصادی و تجاری استان البرز انتخاب شده‌ و بدین جهت اتاق بازرگانی البرز گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشور را در اولویت کاری قرار داده است.

 وی  گفت : شهریورماه امسال نخست وزیر مالزی به کشورمان سفر خواهد کرد و در این سفر  یک هیات تجاری و اقتصادی با هدف گسترش روابط بازرگانی  وی  را همراهی می کند.

بنامولایی بیان داشت : در نشست با رایزن اقتصادی مالزی تصمیم گرفته شد زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی بین مالزی  و  استان البرز قبل از  سفر نخست وزیر مالزی به ایران  بررسی شود تا بستر برای چگونگی و نحو همکاری های متقابل فراهم  آید.

او گفت:  اطلاعات لازم در زمینه نحوه مشارکت، سرمایه گذاری ها و تضامین، در اختیار رایزن اقتصادی مالزی  قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز مشکلات ناشی از  تحریم ها در مبادلات ارزی و روابط بانکی را از چالش عمده پیش رو در روابط دو کشور طی یک سال اخیر عنوان کرد.

وی افزود: در این نشست تصمیم گرفته شد در صورت عدم رفع این چالش، روابط تجاری بین دوکشور  به صورت مبادله کالا و تهاتر انجام‌ شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین