|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
«هاپکینز» علاوه بر تدوین مجموعه شعرهای منتخب، معمولا در این کتاب‌ها یکی از شعرهای خود را نیز می‌گنجاند و پس از آن کتاب‌های شعر «شهری که دوستش دارم»، (۲۰۰۹) و «بودن در گذشته‌ها» (۱۹۹۵) را کاملا از شعرهای خودش منتشر کرد.
 «لی بنت هاپکینز» که از او به عنوان «قهرمان شعر کودکان» نام برده می‌شود در سن ۸۱سالگی و پس از بیش از پنج دهه فعالیت ادبی، در خانه‌اش درگذشت.

به نقل از نیویورک تایمز، «لی بنت هاپکینز» در طول بیش از نیم قرن فعالیت ادبی نزدیک به ۱۰۰ مجموعه منتخب شعر برای کودکان جمع‌آوری کرد و چندین کتاب شعر نیز به قلم خودش نوشت. او در همه آثارش تلاش می‌کرد از شعر به عنوان ابزاری برای  آموزش و تهییج تصورات در خوانندگان کم‌سن وسال استفاده کند. 

«هاپکینز» که در دنیای ادبیات کودک به عنوان «قهرمان شعر» شناخته می‌شود کار خود را از اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز کرد و بیش از ۱۰۰ مجموعه منتخب شعر به علاوه چند کتاب به قلم خودش درباره موضوعات مختلف از حیوانات، فضا، هنر، اختراعات و ... برجای گذاشت. او از چهره‌هایی همچون «کارل سندبرگ»، «لنگستون هیوز» و «ای. ای. کامینگز» الهام می‌گرفت. 

«هاپکینز» علاوه بر تدوین مجموعه شعرهای منتخب، معمولا در این کتاب‌ها یکی از شعرهای خود را نیز می‌گنجاند و پس از آن کتاب‌های شعر «شهری که دوستش دارم»، (۲۰۰۹) و «بودن در گذشته‌ها» (۱۹۹۵) را کاملا از شعرهای خودش منتشر کرد.

این شاعر در سال ۲۰۱۸ در گفت‌وگویی با رادیو ملی آمریکا گفت: من کارم را به عنوان معلم مدرسه ابتدایی در نیویورک آغاز کردم و فعالیتم در حوزه شعر واقعا تحت تاثیر کودکانی بود که به آن‌ها تدریس می‌کردم. متوجه شدم استفاده از شعر در ارتباط با آموزش کودکان و بویژه کودکانی که سرعت یادگیری کمتری دارند تاثیر معجزه‌آسایی دارد. شعرها معمولا کوتاه هستند و از واژگان ساده‌ای در آن‌ها استفاده می‌شود و من همیشه معتقدم آن‌چه در هشت یا ۱۰ خط شعر می‌توان گفت بیشتر از آن چیزی است که در یک رمان می‌توان گفت. 

«لی بنت هاپکینز»، متولد ۱۳ آوریل ۱۹۳۸ در ایالت پنسیلوانا، در سال ۱۹۶۰ توانست مدرک کارشناسی خود را در رشته آموزش از کالج دولتی نیویورک بگیرد و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد را نیز در این رشته دریافت کرد. او تا دهه ۱۹۶۰ میلادی مشغول تدریس در کلاس ششم ابتدایی بود که به تدریج به قابلیت‌های استفاده از شعر به عنوان ابزاری برای آموزش پی برد. 

او همچنین معتقد بود شعر باید به عنوان یکی از مواد درسی در برنامه تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی گنجانده شود.

«هاپکینز» در طول دوران فعالیت خود جوایز متعددی کسب کرد و خودش نیز جایزه ادبی «لی بنت هاپکینز» را با همکاری کتابخانه دانشگاه دولتی پنسیلوانیا و جایزه ادبی «SCBWI» را نیز با همکاری انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودک ایجاد کرد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین