|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
کد خبر: ۲۷۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
تمام سعی ما طی سال‌های اخیر این بوده است تا در مواردی که شکل گیری ارتباط دو طرفه بین دانشگاه‌های داخلی و خارجی نیازمند هزینه است، این هزینه‌ها به صورت مشترک پرداخت شود تا کمتر درگیر مسایل ارزی و مشکلات ناشی از انتقال ارز شویم و هر دانشگاهی در همکاری‌های علمی سهم خود را در کشور خود پرداخت کند.
 وزیر علوم با تاکید بر اینکه به تمامی تعهدات خود در زمینه اعزام دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی در سال جاری پای‌بند هستیم، گفت: مشکلات ارزی این اعزام ها تا مهر ماه حل خواهدشد.

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، توسعه روابط بین‌المللی را یکی از سیاست‌های مهم وزارت علوم اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه‌ دانشگاه‌های کشور طی چند سال اخیر ورود خوبی در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی داشته‌اند به طوریکه پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با کشورهای مختلف اجرا کرده‌اند و دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه بدست آمده است. ضمن اینکه اعزام دانشجویان و اعضای هیات علمی به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور نیز توسعه یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: پذیرش اساتید و محققان سایر کشورها برای حضور در سمینارها، کارگاه‌ها و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک در کشور نیز افزایش یافته است و این وضعیت در مقایسه با سال‌های گذشته شرایط مطلوب تری دارد.

وزیر علوم به چالش‌های فعالیت‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مسئله حال حاضر، بحث توسعه و تعمیق همکاری های بین‌المللی دانشگاه‌های داخل است به خصوص اینکه کشورهایی که طی سال‌های گذشته بیشترین همکاری را با دانشگاه‌های ایران داشتند انتظار داریم سازوکارهای توسعه این همکاری‌ها را بررسی کنند تا موانع و مشکلاتی برای ادامه همکاری‌ها نباشد.

دکتر غلامی تاکید کرد: تمام سعی ما طی سال‌های اخیر این بوده است تا در مواردی که شکل گیری ارتباط دو طرفه بین دانشگاه‌های داخلی و خارجی نیازمند هزینه است، این هزینه‌ها به صورت مشترک پرداخت شود تا کمتر درگیر مسایل ارزی و مشکلات ناشی از انتقال ارز شویم و هر دانشگاهی در همکاری‌های علمی سهم خود را در کشور خود پرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: ما تا اوایل سال جاری مشکل خاصی در اعزام دانشجویان و اساتید به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور نداشتیم و اعزام‌ها طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده است اما طی دو سه ماه اخیر مقداری به لحاظ مالی با محدودیت ریالی و ارزی مواجه شدیم و فرایند اعزام‌ها کند شده است اما این مسئله نیز تا مهر ماه جاری حل خواهد شد و ما تعهدات خود در این زمینه را انجام خواهیم داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین