|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۷۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه دوچرخه سواری در سه شنبه بدون خودرویی دیگر با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که استقبال از دوچرخه رو به افزایش است، گفت: اما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم اینکه این مهم در تغییر رفتار مردم به چه میزان تاثیر گذار بوده است.
 شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی مدیریت شهری فعلی اداره شهر به اتکا به فروش فضا نیست در مورد جزئیات طرح تفصیلی جدید منطقه 22 توضیحاتی را ارائه کرد.

 پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه دوچرخه سواری در سه شنبه بدون خودرویی دیگر با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که استقبال از دوچرخه رو به افزایش است، گفت: اما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم  اینکه این مهم در تغییر رفتار مردم به چه میزان تاثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه سهم دوچرخه در حمل ونقل عمومی کمتر از یک در صد است گفت: در حال تلاش هستیم که این میزان را افزایش دهیم  چراکه  مطمئنیم که هر دوچرخه سواری که به این پویش بپیوندند یک خودرو از سطح شهر کم خواهد شد و نتیجه این مهم کاهش آلودگی هواست اما آمارهای کلی نشان می دهد که با کمک و ورود بخش خصوصی به توسعه حمل ونقل پاک، تقاضا برای استفاده از دوچرخه رو به افزایش است و شهرداری نیز متناسب با آن زیرساخت ها  را فراهم خواهد شد.

حناچی همچنین با اشاره به تصویب طرح تفصیلی جدید منطقه 22 در شورایعالی معماری و شهرسازی در مورد  بارگذاری‌های جدید در این  منطقه، گفت: رویکرد شورا و مدیریت شهری جدید  نه تنها در مورد منطقه22 بلکه در کل سطح شهر تهران این نیست که شهر رابا فروش فضا  اداره کنند. البته کار سختی است اما برای تحقق این مهم  می بایست نسبت به تعریف منابع  جایگزین  و همچنین کاهش هزینه ها  اقدام کنیم  که دو لایحه در این مورد در مجلس در حال بررسی است و  امیدواریم با تصویب این دو لایحه به توسعه و ایجاد منابع پایدار کمک شود و خودمان  نیز  در تلاش برای ایجاد منابع جدید هستیم.

شهردار تهران در مورد منطقه 22  با بیان اینکه تصویب طرح تفصیلی جدید منطقه 22  یکی از موفقیت های این دوره مدیریت شهری است چراکه بالاخره نظمی به این منطقه داده شد گفت: هیچ کدام از بلندمرتبه سازی های اطراف دریاچه براساس برنامه های پیش بینی شده نبود و این مسئله قطعا عارضه خواهد داشت چراکه منطقه ای با این وسعت اگر براساس برنامه ، حرکت نکند می تواند مشکلات بعدی را فراهم کند و طرح تفصیلی نیز در کمیسیون ماده 5 و هم در شورای عالی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه اصلی ترین ویژگی‌های طرح تفصیلی جدید را  میتوان تاکید بر انطباق حمل ونقل  عمومی به ویژه مترو با  شهرسازی  دانست تا از مشکلات خدمات محلی کاسته شود گفت: متاسفانه در منطقه 22  به اندازه‌ای که مسکن و بلندمرتبه سازی رشد پیدا کرده خدمات توسعه نیافته بگونه‌ای که مردم برای مدرسه، خرید محلی و... مشکل دارند  اما سعی شده در طرح تفصیلی این مشکلات حل شود.

حناچی در مورد جمعیت پذیری جدید این منطقه با بیان اینکه  جمعیت پذیری منطقه 22 در طرح جامع و تفصیلی قبلی 350هزار نفر بود، گفت: اما در طرح جدید با در نظر گرفتن  افق پیش رو و شرایط فعلی  جمعیت پذیری  470هزار نفر   به تصویب رسید  اما دقت داشته باشید در حال حاضر با توجه به تعهدات ایجاد شده در این منطقه جمعیت آن حدود  470  هزار نفر است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین