|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۵
کد خبر: ۲۷۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
ریاض هرگونه استفاده از سلاح در عدن و ایجاد اخلال در امنیت و ثبات این شهر را محکوم می‌کند و طرف‌های درگیر را به خویشتن‌داری و در اولویت قرار دادن منافع حکومت یمن دعوت می‌کند و به همین دلیل عربستان طرف‌های درگیر در یمن را به گفت‌وگوی سیاسی با دولت (مستعفی) در جده فرامی‌خواند.
 بالاخره بعد از تهدیدات و حملات هوایی جنگنده‌های سعودی‌ علیه عدن شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است و طی روزهای گذشته وارد درگیری‌های شدید با نیروهای مستعفی یمن شده بود، عقب‌نشینی از مواضع تحت تسلط خود را آغاز کرد. معاون وزیر دفاع عربستان نیز خواستار گفت‌وگوی طرف‌های یمنی با دولت مستعفی این کشور در جده شد.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یک منبع مسؤول در ائتلاف عربی امروز، یکشنبه اعلام کرد، نیروهای شورای انتقالی عقب‌نشینی از مواضعی که تحت کنترل گرفته بودند در راس آن مناطق اطراف کاخ ریاست‌جمهوری معاشیق را آغاز کردند.

این منبع تاکید کرد: ما از گام‌های اولیه شورای انتقالی استقبال می‌کنیم و عقب‌نشینی کامل را زیر نظر داریم.

پیش از این عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی به ائتلاف اطلاع داده بود که عقب‌نشینی از تمامی مواضعی به تصرف درآمده را می‌پذیرد.

یک منبع افزود، عیدروس الزبیدی به فرماندهی ائتلاف سعودی در عدن اطلاع داده که در نشست جده نیز شرکت می‌کند.

پیشتر خالد بن سلمان بن عبد العزیز، معاون وزیر دفاع عربستان در سخنانی در واکنش به اتفاقات اخیر شهر عدن اظهار کرد که موضع حمایتی کشورش از دولت مستعفی و وحدت و ثبات یمن ثابت است و هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد.

وی افزود، آنچه در عدن در جریان است فرصتی در اختیار شبه‌نظامیان و گروه‌های "تروریستی"، به‌خصوص حوثی‌ها، القاعده و داعش، قرار می‌دهد.

معاون محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تصریح کرد: ریاض هرگونه استفاده از سلاح در عدن و ایجاد اخلال در امنیت و ثبات این شهر را محکوم می‌کند و طرف‌های درگیر را به خویشتن‌داری و در اولویت قرار دادن منافع حکومت یمن دعوت می‌کند و به همین دلیل عربستان طرف‌های درگیر در یمن را به گفت‌وگوی سیاسی با دولت (مستعفی) در جده فرامی‌خواند.

معاون وزیر دفاع عربستان تأکید کرد که وظیفه پادشاهی عربستان پشتیبانی از مشروعیت (دولت مستعفی) در یمن و ارائه تمامی حمایت‌های لازم به برادران یمنی‌ است. رخدادهای تاسف‌بار در عدن، مانع از کمک‌های انسان‌دوستانه و امدادی شده که برای پادشاهی قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: جامعه بین‌الملل اتفاقات عدن را محکوم کرد و عربستان نخواهد پذیرفت که فتنه جدیدی شعله‌ور شود، این فتنه به منزله اعلام جنگ علیه ملت برادر یمن است که سال‌های متمادی از این بحران رنج برده‌اند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین