|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۷۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
نکته قابل تامل اما بخش دوم اظهارات وزیر بود. بخشی که عنوان کرد: "همه کشورهای دنیا قوانین داخلی خود را دارند و علاوه بر این نهادهای بین‌المللی به قوانین و ملاحضات فرهنگی داخلی کشورها نیز توجه می‌کنند."
 علت تعویق رقابت های لیگ برتر به دلیل امکان حضور بانوان در ورزشگاه ها، به صراحت از سوی وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر فوتبال رد شده است. موضوعی که باید منتظر ماند و دید همزمان با رعایت سه شرط تعیین شده از سوی سازمان لیگ به منظور تجهیز ورزشگاه‌ها اجرایی می‌شود یا صرفا در حد یک شائبه بوده است؟

 پیرو مصوبه اخیر شورای امنیت ملی و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در سیستم مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در نامه ای به باشگاه های لیگ برتری اعلام کرد ضروری است که ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر کشور به تجهیزات لازم جهت کنترل نظم عمومی و تضمین ایمنی و امنیت مجهز شوند.

در این نامه آمده بود که با توجه به الزام و تاکید شورای امنیت کشور چنانچه برخی از ورزشگاه‌هایی که با وجود آغاز نمودن عملیات استقرار الزامات خواسته شده نتوانند قبل از شروع لیگ جدید امکانات مورد نظر را نهایی کنند به ناچار باید تا زمان استقرار امکانات خواسته شده مسابقات مذکور به ورزشگاه‌هایی واجد شرایط در سایر شهرها و استان‌های دیگر منتقل شود.

حسب این نامه، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با توجه به دستورالعمل صادرشده در صورتی مجاز به برگزاری مسابقه هستند که اکثریت ورزشگاه‌های میزبان سه شرط خواسته شده اعم از راه اندازی و استقرار سیسستم بلیت الکترونیک به همراه نصب گیت‌های ورودی و شماره دار شدن صندلی‌ها، تجهیز ورزشگاه به سیستم اتاق کنترل و دوربین‌های مدار بسته از مبادی ورودی تا سکوها و نیز جدا سازی و تفکیک فضاهای بیرونی تا سکوها و مسیرهای تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی را راعایت کنند.

سعید فتاحی-رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ- به تازگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا علت تعویق لیگ حضور بانوان در ورزشگاه ها است؟ ضمن عدم پاسخگویی مستقیم به این مسئله اظهار کرد که به دلیل تجهیز ورزشگاه ها و رعایت شروط تعیین شده، این رقابت ها با تاخیر زمانی روبرو شده است.

اما مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در تازه ترین اظهاراتش در مورد لزوم صدور مجوز برای حضور بانوان در رقابت های لیگ برتر در فصل جاری تصریح کرد که هیچ تهدیدی برای ورود بانوان در ارتباط با دیدارهای لیگ برتر وجود ندارد و ان‌شاءلله مشکل خاصی نداریم.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که کشور ما ملاحظات شرعی و فرهنگی خود را با رییس فدراسیون بین المللی فوتبال مطرح کرده که برای وی نیز کاملا قابل درک بود، هرچند درخواست شده شرایط خاصی فراهم شود تا با رعایت ملاحظات فرهنگی اخلاقی و حدود شرعی، بانوان بتوانند وارد ورزشگاه شوند و از نزدیک دیدارهای ملی را ببینند.

وزیر ورزش چندی پیش نیز با اشاره به هم نظر بودن وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال به منظور تعویق زمانی رقابت‌های لیگ برتر تا آماده شدن زیرساخت‌های لازم تأکید کرد که به صورت صددرصدی با استانداردسازی ورزشگاه‌ها موافق است و باید الزامات بین‌المللی در این رابطه مدنظر قرار گیرد.

نکته قابل تامل اما بخش دوم اظهارات وزیر بود. بخشی که عنوان کرد: "همه کشورهای دنیا قوانین داخلی خود را دارند و علاوه بر این نهادهای بین‌المللی به قوانین و ملاحضات فرهنگی داخلی کشورها نیز توجه می‌کنند."

هنوز زمان آغاز رقابت های لیگ برتر مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا همزمان با الزام باشگاه های لیگ برتری در رعایت سه شرط تعیین شده از سوی سازمان لیگ به منظور تجهیز ورزشگاه ها، پای بانوان به تماشای رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی باز خواهد شد یا صرفا صحبت های مطرح شده در مورد ورود بانوان به ورزشگاه ها صرفا در خصوص رقابت های ملی است و مسابقات باشگاهی جایی در این پازل ندارند؟



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین