|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
مردم برزیل امروز (یکشنبه) برای انتخاب رییس جمهوری این کشور بین دو نامزدی که بیشترین رای را در دور اول انتخابات به دست آورده، پای صندوق های رای رفتند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برزیلی ها امروز در دور دوم انتخاباتی شرکت کردند که رای دهندگان در آن به دو دسته تقسیم شده اند، کسانی که تصور می کنند تنها 'دیلما روسف' رییس جمهوری فعلی این کشور از اقشار فقیر حمایت می کند و به ارتقای برنامه های تامین اجتماعی ادامه می دهد و در برابر این عده، شماری دیگر از رای دهندگان بر این باروند که 'آسیو نیوس' دیگر نامزد مرحله دوم انتخابات معتقد به اتخاذ سیاست های بازار آزاد می تواند اقتصاد برزیل را احیا کند.

روسف شصت و هفت ساله از رهبران حزب کارگر این کشور است. حزب کارگر از سال 2002 و پس از به قدرت رسیدن 'لولا دا سیلوا' رییس جمهوری پیشین این کشور قدرت را در برزیل در دست دارد. نیوس پنجاه و چهارساله از حزب سوسیال دمکرات نیز سیاستمدار و اقتصاددان برزیلی است که پیش از این فرماندار ایالت 'میناس گرایس' بوده است.

این دور از انتخابات ریاست جمهوری برزیل پرسرو صدا ترین انتخابات از زمان بازگشت این کشور به روند حکومت دمکراتیک در سال 1985 بوده و این در حالی است که دو نامزد اصلی انتخابات در هر دو دوره، پرتنش ترین تبلیغات انتخاباتی را برگزار کردند.

آخرین مناظره انتخاباتی دو طرف شامگاه جمعه گذشته به اتهام زنی متقابل در مورد ارتکاب فساد مالی منجر شد. نیوس در این مناظره روسف و سیلوا هم حزبی روسف را به دریافت رشوه در شرکت نفتی 'پترو براس' متهم کرد؛ اما روسف این اتهامات را به کلی رد کرد.

'مایکل شیفتر' رییس موسسه 'گفت و گوی میان کشورهای قاره آمریکا' واقع در واشنگتن درباره نتیجه نهایی انتخابات این کشور گفت: مردم برزیل هم بهبود اقتصادی و هم ادامه سیاست های حمایتی اجتماعی را می خواهند. سووال این است که کدام نامزد می تواند به بهترین شکل هر دو این اهداف را محقق سازد.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری برزیل روز یکشنبه 5 اکتبر (13 مهر) برگزار شد. بر اساس نتایج به دست آمده، روسف با کسب 41.59 درصد و نیوس نیز 33.55 درصد آرا، به دور دوم رقابت ها رفتند. در انتخابات برزیل بیش از 142 میلیون نفر برای رأی دادن، واجد شرایط هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین