|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۷۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
برخی اعتقاد دارند انسان فقط باید در زندگی لذت ببرد که این ماهیت حیوانی است و انسان را به حیوان شبیه کرده اند و اگر بخواهیم در این دام قرار نگیریم باید بدانیم که هدف انسان چیز دیگری است.
 مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: بهترین و ساده ترین روش شناخت کمال وجودی انسان در طرح ولایت است.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شنبه شب در سلسله برنامه های "طرح ولایت" با حضور دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اگر بتوانیم کمال انسان را از مسیر عقل بشناسیم و در سایه آن دین را بفهمیم، وجدان خاضع شده و پایه انسانیت ساخته شده است.

وی اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند انسان فقط باید در زندگی لذت ببرد که این ماهیت حیوانی است و انسان را به حیوان شبیه کرده اند و اگر بخواهیم در این دام قرار نگیریم باید بدانیم که هدف انسان چیز دیگری است.

وی گفت: برخی برای توجیه جدایی دین از سیاست، شبهه هایی مطرح می کنند همانند خوارج که برای شهادت حضرت علی (ع) از قرآن برای خود تفسیر آیه ساختند.

آیت الله مصباح افزود: حکمت بیانیه گام دوم پاسخ به این شبهات است و انقلاب اسلامی ایران دائمی است و این روح انقلابی تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: زندگی انسانها همیشه در حال تحول است و بر همین اساس در طول تاریخ نیز باعث ایجاد درگیری ها و جنگ هایی شده که بعضی به انقلاب هایی ختم شده است که از طریق علم جامعه شناسی می توان علل و دلایل آن را شناخت و بررسی کرد.

وی گفت: بعضی از انقلاب ها مبنای ارزشی داشته و برخی منافع استعماری داشتند همانگونه که در قرن گذشته انگلستان از استعمار کشور هند به چین دست یافت و از طریق بهره وری از صنعت بخار در کشتی های خود آفریقای جنوبی را نیز مستعمره خود کرد.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: در طول تاریخ و بعد از حکومت پیامبر اکرم (ص) انقلاب ارزشی دیگر به جز انقلاب اسلامی ایران سراغ ندارم و رهبر آن یک عالم دینی بود که برای برخی تاریخ نویسان قابل باور نیست.

وی اظهار داشت: شرایط آن دوران به گونه ای بود که بسیاری از مراجع و علما به ثمر رسیدن انقلاب را باور نداشتند.

آیت الله مصباح گفت: این انقلاب اکنون مانند جوان برومندی شده است که سوالات او در مورد دلایل و مبانی انقلاب متفاوت تر است و برخی افراد با طرح شبهاتی می خواهند جوانان را از دلایل اصلی انقلاب منحرف کنند.

بیست و چهارمین دوره آموزشی "طرح ولایت" برای دانشجویان با هدف کادرسازی به منظور تحقق گام دوم انقلاب که از ۱۷ تیر ماه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است تا هفتم شهریور ماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین