|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
اکنون معادلات منطقه‌ای به کلی تغییر کرده، محور مقاومت در سراسر منطقه، نوار غزه، لبنان، سوریه، یمن و ایران بسیار قوی و نیرومند است و رژیم صهیونیستی کاملا در موضع شکست و انفعال قرار دارد.
 یک کارشناس مسائل فلسطین با بیان این‌که آیا محمود عباس توان تحمل تبعات قطع همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را دارد یا خیر؟ گفت: اکنون معادلات منطقه‌ای به کلی تغییر کرده و محور مقاومت بسیار قوی شده و رژیم صهیونیستی کاملا در موضع شکست قرار دارد.

محمد علی مهتدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات، موضع‌گیری‌ها و تصمیم اخیر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت: همکاری امنیتی بین دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مصیبت بزرگی بوده و خدماتی که این‌ها به رژیم صهیونیستی داده‌اند، بسیار بالاست. اگر این همکاری نبود دستگاه امنیتی اسرائیل نمی‌توانست این همه به مردم فلسطین و به مقاومت فلسطین به خصوص در کرانه باختری ضربه بزند.

وی تصریح کرد: در این زمینه درخواست‌های زیادی از محمود عباس شده که او برخلاف منافع ملت فلسطین عمل می‌کند، در خدمت دشمن ملت فلسطین قرار گرفته است و باید به این همکاری پایان دهد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: هر زمان محمود عباس اراده کرده تا این همکاری را کم یا متوقف کند، اسرائیلی‌ها پول محمود عباس و تشکیلات خودگردان را قطع کرده‌ و آن‌ها مجبور شده‌اند برای دریافت این پول و پرداخت حقوق کارمندان خود دوباره به این همکاری ادامه دهند.

مهتدی خاطرنشان کرد: اکنون معادلات منطقه‌ای به کلی تغییر کرده، محور مقاومت  در سراسر منطقه، نوار غزه، لبنان، سوریه، یمن و ایران بسیار قوی و نیرومند است و رژیم صهیونیستی کاملا در موضع شکست و انفعال قرار دارد.

وی ادامه داد: افکار عمومی جهان عرب و در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در واقع کل جهان اسلام طرفدار محور مقاومت است و آمریکا و هم پیمانانش در منطقه به حالت ذلت و انفعال قرار گرفته‌اند، طبیعتا در این شرایط محمود عباس باید این را حرف را بزند و تبعاتش ر ا بپذیرد، البته اگر محمود عباس از رام الله بخواهد خارج شود، با پست بازرسی ارتش اسرائیل رو به رو می‌شود و آنها می‌توانند عباس را در رام الله محاصره کنند کما این که همین کار را با یاسر عرفات هم کردند.

این کارشناس مسائل فلسطین اظهار کرد: بنابراین آیا محمود عباس توان تحمل این تبعات قطع همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را دارد یا خیر؟ آیا افسران زیر دستش که مستقیما با افسران اسرائیلی در ارتباط هستند به حرفش اعتنا کرده و همکاری را قطع خواهند کرد یا خیر؟ این‌ها جزئیات مسائل است و به نظر می‌رسد اگر محمود عباس بخواهد این همکاری را قطع کند عملی کردن آن چندان ساده نیست و بایستی منتظر باشیم ببینیم این موضعی که اعلام شده عملی خواهد شد یا خیر؟

مهتدی در ادامه همچنین درباره طرح یهودی‌سازی و تخریب خانه‌های فلسطینیان گفت: رژیم صهیونیستی اخیرا این جنایات را در شهر قدس انجام داده است، اما با توجه به این‌که رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرده و این موضع هم بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی است، همین مساله باعث تشویق رژیم صهیونیستی شده تا به سیاست یهودی‌سازی قدس ادامه دهد.

وی ابراز کرد: متاسفانه گاهی اوقات هیچ‌گونه واکنش مهمی نه از سوی کشورهای عربی و اسلامی و نه از سوی جامعه بین‌المللی مشاهده نشده است، همین بی‌تفاوتی باعث شده تا رژیم صهیونیستی به سیاست غیر قانونی تخریب خانه‌های فلسطینی و یهودی‌سازی ادامه دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین