|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۷۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
یک سازمان تحقیقاتی مطرح آمریکایی در گزارشی خبر داده که قطر و رژیم صهیونیستی در صدر لیست «بحران آبی» در جهان قرار دارند.
 یک سازمان تحقیقاتی مطرح آمریکایی در گزارشی خبر داده که قطر و رژیم صهیونیستی در صدر لیست «بحران آبی» در جهان قرار دارند.

به گزارش فارس، با گذشت حدود یک سال و دو ماه از نمایش «بنیامین نتانیاهو» با پارچ آب و پیشنهادش برای کمک به ایران برای مقابله با کم آبی، نگاهی به یافته‌های تحقیقاتی «بنیاد منابع جهانی» نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی شدیدا با بحران آبی مواجه است.

«بنیاد منابع جهانی» که دفتر مرکزی آن در واشنگتن است و در چین، هند، برزیل و اندونزی هم دفتر دارد، به تازگی گزارشی درباره بحران آبی در جهان منتشر کرده است. این نهاد، یک سازمان غیرانتفاعی تحقیقاتی است و سال ۱۹۸۲ تاسیس شده است.

به نوشته «بلومبرگ»، طبق گزارش این مرکز تحقیقاتی حدود ۱.۸ میلیارد نفر از مجموع ۱۷ کشور در حال حرکت به سمت بحران آب هستند و احتمال «کمبود شدید» منابع آبی برای آنها طی چند سال آینده وجود دارد.

بنیاد منابع جهانی در این گزارش که روز سه شنبه (دیروز) منتشر شده، خبر داد که ۱۲ کشور از این ۱۷ کشور در منطقه غرب آسیا حضور دارند.

از نکات قابل تامل در این لیست، حضور رژیم صهیونیستی است. این رژیم بعد از قطر جایگاه دوم فهرست «بحران آبی» در جهان را به خود اختصاص داده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که خرداد ماه سال گذشته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با یک پارچ آب مقابل دوربین قرار گرفته و ضمن اتهام‌زنی‌ علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که این رژیم آماده کمک به ایران برای مقابله با کم آبی است.

این اقدام نتانیاهو حتی انتقاد رسانه‌های رژیم صهیونیستی را هم در پی داشت و روزنامه «هاآرتص» در گزارشی به بررسی وضعیت کمبود منابع آبی در فلسطین اشغالی پرداخته و نوشت: اسرائیل با بحران جدی آب در طولانی مدت مواجه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین