|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۷۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اقدام دولت آمریکا در مصادره تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در خاک آمریکا را «تروریسم اقتصادی» توصیف کرد.
 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه (۱۵ مرداد/۶ اوت) اقدام دولت آمریکا در توقیف تمامی اموال و دارایی‌های دولت ونزوئلا در خاک آمریکا را «تروریسم اقتصادی» توصیف کرد.

 دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در ادامه فشارها برای خلع «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور منتخب ونزوئلا از قدرت، تمامی دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا را مسدود کرد.

فرمان اجرایی ترامپ علاوه بر ممنوع کردن شرکت‌های آمریکایی از تعامل با دولت ونزوئلا، زمینه‌های لازم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌ها و افراد خارجی همکار با مقامات و نهادهای این کشور ایجاد می‌کنند.

دولت ونزوئلا منع می‌کند بلکه باب وضع تحریم‌های احتمالی علیه شرکت‌ها و افراد خارجی را که به دولت کاراکاس کمک می‌کنند، نیز باز می‌کند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین