|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۲۷۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو توجه زیادی به نخستین دور همایش اقتصادی «خزر» دارد زیرا این دریا پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین مسیر ترانزیتی جهان را دارد.
 وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو توجه زیادی به نخستین دور همایش اقتصادی «خزر» دارد زیرا این دریا پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین مسیر ترانزیتی جهان را دارد.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های دولتی ترکمنستان اظهار داشت: مسکو توجه زیادی به نخستین دوره همایش اقتصادی «خزر» ارائه می‌کند زیرا این نشست انگیزه زیادی برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف را ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: نیاز به ایجاد بستری برای تقویت تعاملات بین دولت‌ها و نهادهای مربوط به اقتصاد در حوزه دریای خزر داریم.

این مقام ارشد روس ادامه داد: ابتکار «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان برای برگزاری همایش اقتصادی خزر بسیار به موقع بود.

لاوروف تصریح کرد: در نتیجه همایش اقتصادی خزر روابط در بخش‌های مانند تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری توسعه می‌یابد و منجر به تبدیل شدن دریای خزر به یکی از بزرگترین مسیرهای حمل‌ونقلی و ترانزیتی می‌شود.

وی گفت: روسیه برای این همایش در حال آماده شدن است و طبق برنامه «دمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه در صدر مقامات بلندپایه روس در آن شرکت خواهد کرد.

شایان ذکر است که پس از امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر در شهر «اکتائو» قزاقستان در تاریخ 12 اگوست سال 2018 توسط سران پنج کشور از جمله روسیه، قزاقستان، ایران، آذربایجان و ترکمنستان، بردی محمداف ابتکار برگزاری همایش اقتصادی خزر با هدف تقویت ظرفیت‌های این دریا مطرح کرد.

قرار است همایش مذکور در تاریخ 11تا 12 اگوست سال جاری در منطقه گردشگری «آوازه» برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین