|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۷۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
با اعلام وقوع آتش در هتل آسمان شیراز که ساعت حوالی ۱۱ صبح شنبه روی داد بلافاصله در محل حاضر شدیم و نیروهای امدادی، انتظامی و خدمات رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی فراخوانده شدند.
  مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: اینکه امکان مقاوم سازی هتل آسمان شیراز پس از آتش سوزی آن وجود دارد یا اینکه باید تخریب شود منوط به نظر کارشناسان است.

رحیم آزادی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از خاموش شدن آتش از کارشناسان سازمان نظام مهندسی استان فارس دعوت شد نظر کارشناسی خود را در خصوص وضعیت فعلی ساختمان  هتل اعلام کنند.

او ادامه داد: با اعلام وقوع آتش در هتل آسمان شیراز که ساعت حوالی ۱۱ صبح شنبه روی داد بلافاصله در محل حاضر شدیم و نیروهای امدادی، انتظامی و خدمات رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی فراخوانده شدند.

وی اضافه کرد: به دستور استاندار فارس بلافاصله شورای مدیریت بحران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در محل تشکیل و وظایف هر یک از مجموعه های مستقر در محل مشخص و اعلام شد.

او اظهار کرد: نیروهای کمکی فرودگاه، پالایشگاه، پتروشیمی و راهداری نیز برای کمک به سایر نیروها فراخوانده شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: به منظور تامین امنیت ساکنان ساختمان های اطراف هتل، شورای مدیریت بحران تصمیم به تخلیه تمام ساختمان ها تا شعاع ۱۵۰ متری هتل گرفت و خیابان های منتهی به خیابان رودکی نیز به منظور سهولت تردد نیروهای امدادرسان بسته شد.

رحیمی افزود: سرانجام پس از ساعت ها ساعت ها تلاش جمعی یک هزار نیروی امداد رسان و خدمات رسان و همچنین نیروهای ارتش، سپاه و بسیج، آتش در ساعت چهار و ۳۰ دقیقه بامداد امروز مهار شد.

وی بیان کرد: علت وقوع آتش سوزی نیز پس انجام کارهای کارشناسی اعلام خواهد شد.
نام هتل آسمان در سال های اخیر به دلیل آنچه نقض حریم درجه یک مجموعه زندیه و ارگ کریم خانی نام گرفت، بارها بر سر زبان ها افتاده بود.

گفته شد ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

هتل آسمان در خیابانی تنگ به نام رودکی مستقر است که هتل های دیگری نیز در این خیابان فعالیت دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین