|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۷۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
حدود یک ماه قبل در رسانه‌های وابسته به حشد شعبی فایلی صوتی منتشر شد که ادعا می‌کند تماس تلفنی بین سرلشگر محمود خلف الفلاحی و فردی دیگر که گفته شده مزدور سیا و عراقی الاصل بوده، انجام گرفته است.
 وزیر دفاع عراق تبرئه فرمانده عملیات الانبار را از اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) تأیید کرد.

 به نقل از ارم نیوز، نجح الشمری، وزیر دفاع عراق در کنفرانس مطبوعاتی در شهر کربلا درباره اتهام محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار به جاسوسی برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) اظهار کرد، وزارت دفاع پس از انتشار این خبر کمیته‌ای را برای بررسی آن تشکیل داد و نتایج تحقیقات بر این مسأله تأکید دارند که هیچ فرمانده نظامی خائنی در ارتش عراق وجود ندارد.

حدود یک ماه قبل در رسانه‌های وابسته به حشد شعبی فایلی صوتی منتشر شد که ادعا می‌کند تماس تلفنی بین سرلشگر محمود خلف الفلاحی و فردی دیگر که گفته شده  مزدور سیا و عراقی الاصل بوده، انجام گرفته است.

در این فایل صوتی، عنصر سیا از فرمانده عملیات الانبار می‌خواهد جزئیاتی از مواضع ارتش عراق، نیروهای عراقی و حشد شعبی را در اختیار او بگذارد.

طبق فایل صوتی پخش شده، این عنصر سیا مشخصاً اسم مواضع گردان‌های حزب الله عراق در شهر مرزی القائم و مواضع این گروه در منطقه عملیات آن را می‌آورد.

این مزدور از الفلاحی تشکر کرده و می‌گوید، تمام جزئیات درست بودند.

وزیر دفاع عراق در پی پخش این فایل صوتی دستور تشکیل یک کمیته‌ تحقیقاتی درباره این موضوع را صادر کرد.

الشمری به جزئیات این مکالمه تلفنی و نحوه تبرئه الفلاحی از اتهامات مطرح شده اشاره نکرد.

پیش از این عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نیز تأکید کرده بود که نتیجه تحقیقات درباره پرونده الفلاحی بی‌گناهی او را ثابت می‌کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین