|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۲۷۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی، مقام‌های دولت مستعفی یمن را وابسته به اخوان المسلمین خواند و گفت که آن‌ها به دنبال تخریب امارات هستند.
 مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی امارات از دولت مستعفی یمن که سال‌ها مورد حمایت سعودی‌ها و اماراتی‌ها در حمله به این کشور بودند، انتقاد کرد.

«عبدالخالق عبدالله» شنبه (۱۲ مرداد) در توییت خود، مقام‌هایی در دولت مستعفی را به داشتن ارتباط با جماعت «اخوان المسلمین» که در لیست سیاه تروریسم برخی کشورهای عربی قرار دارد، متهم کرد و گفت که این افراد تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌ای قطر قرار گرفته‌اند.

او این افراد را به داشتن «دشمنی پنهان» با امارات متهم کرد و گفت که آن‌ها به دنبال مقابله با این کشور و تخریب همه اقدامات و نقش ابوظبی در یمن هستند.

مشاور سابق بن‌زاید این توییت‌ها را در واکنش به گزارش شبکه «بلومبرگ» آمریکا در خصوص موضع دولت مستعفی در قبال اقدامات امارات نوشت.

این رسانه آمریکایی نوشت که دولت مستعفی یمن از طریق فعالان، خبرنگاران و مقامات خود به دنبال تخریب چهره امارات در این کشور است و از طرفی، از اینکه امارات تصمیم به خارج کردن نیروهای خود از یمن گرفته، نگران است.

امارات متحده عربی به عنوان شریک عربستان سعودی در ائتلاف عربی ضد یمن، بعد از گذشت بیش از چهار سال تصمیم گرفته است که نظامیان خود را از یمن و ائتلاف مذکور خارج کند. خبرگزاری آسوشیتد‌پرس آمریکا به نقل از منابع آگاه اماراتی اخیرا نوشت که ابوظبی بین ۵۰ الی ۷۵ درصد نیروهای خود را از یمن خارج کرده است.

این اقدام امارات نگرانی سعودی‌ها و دولت مستعفی یمن را در پی داشته است؛ به ویژه اینکه سفر اخیر مقامات نظامی اماراتی آن هم بعد از سال‌ها به ایران به افزایش این نگرانی دامن زده است و زنگ خطری است برای عربستان و دولت مستعفی که در یمن تنها خواهند ماند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه پنجشنبه گذشته هم به نقل از منابع نزدیک به دولت امارات مدعی شد که محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی و محمد بن راشد، حاکم دبی بعد از آنکه ایران پهپاد متجاوز آمریکایی را در تنگه هرمز منهدم کرد، جلسه سری برگزار کردند و به توافق رسیدند سیاست‌ خارجی امارات تعدیل شده و خروج از یمن آغاز شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین