|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال ۱۳ نیروگاه با ظرفیت ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات در ۱۱ استان کشور با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.
 وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال ۱۳ نیروگاه با ظرفیت ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات در ۱۱ استان کشور با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح سد حاجیلارچای شهرستان خداآفرین افزود: امروز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه های صنعت آب و برق در آذربایجان شرقی افتتاح یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد که از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه سهند بناب به ظرفیت ۴۵۶ مگاوات بود.

وی اظهار داشت: امروز همچنین به طور همزمان پست های مختلف برق در ۳ نقطه استان به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد و آبرسانی به ۳۲ روستا تیز با ۱۷ هزار نفر جمعیت و ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا پایان امسال یک هزار و ۴۴۰ روستای دیگر در ۲۲ استان کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار وصل می شود، یادآوری کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید جمعیت ۱۰ میلیون نفری روستاییان از نعمت اتصال به شبکه آب شرب سالم و پایدار بهره مند می شوند و از حالا تا تابستان ۱۴۰۰ هر هفته ۳۰ روستای کشور به این مدار متصل می شوند.

اردکانیان با بیان اینکه سد حاجیلارچای از جمله پروژه های مهم توسعه منابع آب و خاک مرزی کشور است، ادامه داد: ۱۲۰ پروژه در ۱۲ استان شامل ۴۲ سد، یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر سامانه انتقال، تامین آب شرب ۴۶ شهر و آب مورد نیاز ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و اشتغال ۳۲۰ هزار نفر بهره برداری می شود و در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و خراسان شمالی بخشی از این پروژه ها افتتاح شد.

وی گفت: امروز با دستور رئیس جمهوری، سد حاجیلار چای که وظیفه تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی منطقه را بر عهده دارد و شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی در شهرستان های جلفا و خداآفرین افتتاح شد.

اردکانیان، افزود: با کمک دولت هر چه زودتر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های باقی مانده فراهم می شود تا در موعد مقرر همه طرح ها به بهره برداری برسند.

وی گفت: تا پایان سال ۹۸ وزارت نیرو ۲۱۷ پروژه مهم شامل سد، شبکه های آبیاری و زهکشی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، نیروگاه های تولید برق و خطوط انتقال را با اعتبار بیش از ۳۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان آماده افتتاح می کند و علاوه بر آن عملیات اجرایی ۲۳ پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومانی آغاز می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین