|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۷۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
با توجه به اعلام نظر اداره دامپزشکی مشهد در پنجم مرداد ماه جاری مبنی بر عرضه غیر بهداشتی هزار و ۸۵۰ کیلو گرم گوشت در هتل های یاد شده این موضوع محرز بوده و در شعبه سیار تعزیرات حکومتی نیز در حال رسیدگی است و ملاک عمل این شعبه پاسخ کتبی دامپزشکی می باشد.
  عرضه غیربهداشتی یکهزار و ۸۵۰ کیلو گرم گوشت در چهار هتل پنج ستاره مشهد محرز شده است.

رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: با توجه به اعلام نظر اداره دامپزشکی مشهد در پنجم مرداد ماه جاری مبنی بر عرضه غیر بهداشتی هزار و ۸۵۰ کیلو گرم گوشت در هتل های یاد شده این موضوع محرز بوده و در شعبه سیار تعزیرات حکومتی نیز در حال رسیدگی است و ملاک عمل این شعبه پاسخ کتبی دامپزشکی می باشد.

قاضی امید جلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره پرونده گوشتهای غیربهداشتی در برخی هتل های مشهد و انتشار مطلبی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر عدم وقوع  تخلف در ارتباط با عرضه گوشت در این هتل ها افزود: اظهار نظرهای بعدی به صورت شفاهی و نقل قول فاقد وجاهت قانونی است.

وی همچنین در باره انتشار خبری با عنوان "توقیف گوشتهای غیربهداشتی قبل از اثبات موضوع" در رسانه ها اظهار داشت: با عنایت به حضور متناوب سه گروه از کارشناسان دامپزشکی در محل وقوع تخلف و اعلام صریح آنان مبنی بر تخلف، انتشار یک جانبه ادعای متولی جامعه هتلداران بدون اعلام نظر تعزیرات حکومتی مصداق ماده ٦٩٨ قانون مجازات اسلامی و تشویش اذهان است که با توجه به طرح موضوع در دادسرا قابل پیگرد می باشد.
وی گفت: اداره تعزیرات حکومتی مدافع حقوق و صیانت از سلامت مجاوران و زائران بارگاه مطهر رضوی است لذا در این هدف تحت تاثیر هیچ موضوعی حقیقت را نادیده نخواهد گرفت.
روز گذشته خبری از سوی  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و به نقل از رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی منتشر و گفته شد: ادعای کشف دو تن گوشت آلوده در هتل های پنج ستاره مشهد در دست بررسی است و باید توجه داشت که مفهوم گوشت آلوده با غیر بهداشتی متفاوت است.
محمود جوادی نژاد در این جلسه گفت: تاکنون ۲۰۷ کیلو گرم از گوشت های کشف شده غیر بهداشتی تشخیص داده شده که صاحب کالا می تواند به این نتیجه اعتراض کند.

وی افزود: ۶ بازرس از ۱۵ بازرس دامپزشکی در بررسی چهار پرونده گوشتهای غیر بهداشتی در هتل های مشهد نقش داشته اند.

رئیس شبکه دامپژشکی شهرستان مشهد گفت: در روز اول بازرسی به دلیل انجماد محموله  نمی توان بازرسی دقیق انجام داد به همین دلیل محموله صورتجلسه شده و به مرحله ارزیابی ارسال شد و با توجه به بررسی ها و آزمایش های انجام شده به جز ۲۰۷ کیلو گرم گوشت بقیه محموله آزاد شد.

روزهای پنجم و ششم تیر ماه گذشته در پی اجرای طرح بازرسی از هتل ها، حدود دو تن گوشت غیربهداشتی از چهار هتل پنج ستاره در هسته مرکزی شهر مشهد کشف و ضبط شد که خبر آن نیز رسانه ای گردید و در پی تکذیب این موضوع در یکی از رسانه ها ششم مرداد ماه امید جلیلی رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اعلام کرد که استفاده از گوشت غیر بهداشتی در چهار هتل پنج ستاره توسط اداره دامپزشکی مشهد تایید و پرونده آن به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین