|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۷۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
عمران خان که پس از تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان ظرف یکسال گذشته سفرهای زیادی به کشورهای عربی خلیج فارس داشته، تاکنون سه مرتبه به عربستان و امارات متحده عربی سفر کرده است.
  ھمزمان با حضور وزیر اطلاع رسانی سعودی در پاکستان و دیدار وی با مقام ھای ارشد سیاسی و نظامی این کشور، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز در گفت وگوی تلفنی با عمران خان نخست وزیر پاکستان، مدعی حمایت ریاض از اسلام آباد در ھمه زمینه ھا شد.

گفت وگوی تلفنی بن سلمان و عمران خان در حالی انجام می شود که «ترکی بن عبدالله الشبانه» وزیر اطلاع رسانی سعودی با سفر به پاکستان دیدارهای متعددی با مقام ھای عالی رتبه سیاسی و نظامی این کشور داشته است.

وزیر اطلاع رسانی دولت سعودی که کشورش در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از چهار سال پیش جنگ ویرانگری را بر یمن تحمیل کرده است، روز گذشته در دیدار با جمعی از خبرنگاران و روزنامه نگاران پاکستانی مدعی شد: ریاض مخالف جنگ در منطقه و خواهان برقراری صلح است.

رادیو دولتی پاکستان روز پنجشنبه گزارش داد: عمران خان در تماس تلفنی با بن سلمان از وی برای آنچه را که تلاش بن سلمان برای تحکیم روابط اسلام آباد-ریاض دانست، قدردانی کرد.

براساس این گزارش، طرفین بر تعهد مشترک خود برای تقویت هر چه بیشتر روابط پاکستان و سعودی تاکید کردند.

نخست وزیر پاکستان گفت که کشورش هرگز حمایت و پشتیبانی های عربستان از پاکستان در شرایط سخت را فراموش نمی کند.

بن سلمان در این گفت وگوی تلفنی مدعی شد: دولت سعودی حامی پاکستان در همه زمینه ها خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان همچنین روز گذشته در تماس تلفنی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات در خصوص تحولات منطقه گفت وگو کرد.

عمران خان که پس از تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان ظرف یکسال گذشته سفرهای زیادی به کشورهای عربی خلیج فارس داشته، تاکنون سه مرتبه به عربستان و امارات متحده عربی سفر کرده است.

ولیعهد امارات و سعودی نیز در پاسخ به سفر عمران خان، به ترتیب 16 دیماه و 27 بهمن سال گذشته سفر رسمی به اسلام آباد انجام دادند.

بحران اقتصادی در پاکستان و بالا رفتن بدهی های خارجی این کشور موجب شد؛ مقام های اسلام آباد به کمک های مالی کشورهای عربی خلیج فارس چشم بدوزند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین