|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی گفت: حل مشکلات حوزه درمان در گرو اصلاح زیرساخت‌ها است.
 معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی گفت: حل مشکلات حوزه درمان در گرو اصلاح زیرساخت‌ها است.

مهدی درخشان ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح اجرای اتصال نسخ الکترونیکی مراکز درمانی ملکی سازمان با مراکز درمانی طرف قرارداد در استان زنجان به عنوان پایلوت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر، طرح‌های مختلفی در حال اجرا است و این وضعیت تا یک ماه آینده شکل منظم‌تری به خود خواهد گرفت؛ در واقع مقرر است که سازمان تامین‌اجتماعی بخشی از مطالباتش را از دولت دریافت و وضعیت خود را ساماندهی کند که در همین راستا برای امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان، علاوه بر ارائه خدمات درمان مستقیم، به دنبال گسترش درمان‌های غیرمستقیم و مکمل است، ادامه داد: شمار بیمه‌شدگان این سازمان در حال افزایش و متعاقب آن، خدمات درمانی نیز در حال گسترش است. خوشبختانه ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر ۷۰ درصد اقدامات این بخش به اتمام رسیده و ۳۰ درصد باقی‌مانده است که در سال‌جاری به جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ریشه مشکلات بهداشت و درمان در گرو اصلاح زیرساخت‌ها است، افزود: کمبود دارو رو بنا محسوب می‌شود ولی اگر فقط به روبناها توجه شود، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. نمونه عینی این مسئله، اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بود که هر چند اقدامات مفیدی از قبیل رایگان شدن زایمان‌های طبیعی و تجهیز و بهسازی فضاهای بیمارستانی را در بر داشت اما مشکلات دیگری هم رقم زد.

درخشان همچنین با تاکید بر اینکه حل مشکلات بهداشت و درمان کشور، با الکترونیکی کردن همه فرآیندها محقق می‌شود، تصریح کرد: تا زمانی که همه فعالیت‌ها الکترونیکی نشود، مشکل اساسی مردم برطرف نمی‌شود و با نگاهی به کشورهای پیشرفته می‌توان این مسئله را درک کرد؛ چراکه با الکترونیکی شدن کارها، ارباب‌رجوع متحمل زحمت و مشقت نمی‌شود و با متصل شدن به سیستم و سامانه، می‌تواند مشکل خود را در کم‌ترین زمان ممکن حل کند.

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی یادآور شد: با الکترونیکی کردن فرآیندهای درمان، کمبود دارو معنایی ندارد. این اقدام به صورت هدفمند انجام می‌شود و مشکلی به وجود نمی‌آید. البته سازمان تامین‌اجتماعی به تنهایی متولی این کار نیست و بخشی از تحقق این مهم، به حوزه کلان کشور باز می‌گردد؛ در واقع همکاری‌های بین‌بخشی وزارت بهداشت، بخش خصوصی و سازمان نظام پزشکی نقش تعیین کننده‌ای در تحقق برنامه‌های ترسیم شده این بخش دارد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش عمل‌های سزارین در مراکز بیمارستانی تامین‌اجتماعی کشور، افزود: هدف اصلی، ترویج زایمان طبیعی بین گروه‌های هدف است که این مهم باید با ایجاد امکانات لازم گسترش یابد. امروزه روش‌های جدیدی از قبیل زایمان در آب و بهره‌گیری از تکنیک‌های نوین با هدف کاهش آسیب‌ها مورد توجه قرار گرفته است و در این میان، عمل‌های سزارین فقط در مواقع ضروری انجام می‌شود.

درخشان خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها برای کاهش عمل سزارین تلاش می‌کنند و هزینه‌های زایمان توسط سازمان بیمه‌ای زمانی پرداخت می‌شود که نیاز پزشکی باشد. از همین رو، برای ارتقای زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌ها باید کیفیت خدمات نیز در کنار آن افزایش یابد و در این میان یکی از برنامه‌های مهم این سازمان ایجاد اتاق‌های "ال.دی.آر" در همه بخش‌های زایمانی تامین‌ اجتماعی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین