|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۷۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: آمورش و پرورش در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۰۰ هزار معلم روبروست.
 رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: آمورش و پرورش در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۰۰ هزار معلم روبروست.

به گزارش ایرنا؛ «محمدمهدی زاهدی» در نشست مشترک مسئولان آموزش و پرورش استان مرکزی با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات استانداری افزود: امسال حدود ۶۰ هزار فرهنگی بازنشسته می شوند و پارسال نیز ۴۰ هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته شدند که این مهم نظام آموزشی کشور را با ۱۰۰ هزار کمبود نیرو همراه می کند.

وی ادامه داد: برای جبران این کمبود آزمون استخدامی در دستور کار قرار دارد تا بخشی از این مشکلات برطرف شود.

زاهدی بیان کرد: جمعیت دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۶ به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسید و جذب ۲۵ هزار دانشجو در سال گذشته با توجه به مدت زمان آموزش دانشجویان نمی تواند مشکل کنونی کمبود نیروی نظام آموزشی کشور را مرتفع کند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار کلاس درس در کشور نیازمند بهسازی و بازسازی است و بدون شک دولت به تنهایی نمی تواند در این امر مشارکت کند و از سویی دیگر برداشت از صندوق توسعه ملی با توجه به شرایط اقتصادی امکان پذیر نیست بلکه باید از ظرفیت های جامعه خیران کمک گرفت.

زاهدی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه تامین نیازهای فیزیکی آموزشی اتباع بیگانه می تواند از مشارکت های کمیساریای عالی پناهندگان برای احداث فضاهای آموزشی بهره ببرد.

وی با اشاره به وضعیت مدارس کانکسی در استان مرکزی افزود: وجود مدارس کانکسی زیبنده استان مرکزی نیست و باید با یک برنامه ریزی کارشناسی و تدوین افق های کاری ظرف ۲ سال آینده پرونده این مدارس بسته شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرف ۲ هفته آینده نشستی پیرامون مشکلات استان مرکزی در این کمیسیون پیش بینی می شود و با بهره گیری از توان استانداری و سازمان نوسازی و بازسازی مدارس، ساماندهی مدارس کانکسی انجام می شود.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در سفر به استان مرکزی به شهرستان های مختلف استان سفر کردند و از نزدیک با مشکلات نظام آموزشی این خطه آشنا شدند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین