|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
به گفته وی بر اساس تقسیم وظایف صورت گرفته، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال ‌احمر اقدامات مربوط به واکسیناسیون حجاج ایرانی را انجام و عوامل این سازمان مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.
  معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از تزریق هزار و ۳۶۱ دوز واکسن مننژیت در معاونت بهداشت هلال احمر و ادامه روند تلقیح برای زائران حج تمتع تا آخرین زمان اعزام حجاج خبر داد.

حسن صفاریه روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا با اشاره به فعالیت مرکز واکسیناسیون کشوری جهت ارائه خدمات به زائران خانه خدا در حج تمتع امسال، اظهار کرد: واکسیناسیون زائران علاوه بر این مراکز توسط کارشناسان اعزامی به اماکن برگزاری دوره‌های آموزشی به حجاج مانند مساجد و سازمان های مختلف نیز انجام می‌شود.

وی توضیح داد: پس از اعلام آغاز واکسیناسیون حجاج، به ترتیب در ماه فروردین ۱۴۶ نفر، در ماه اردیبهشت ۱۹۷ نفر، در ماه خرداد ۱۳۳ نفر و در ماه تیر ۱۶۵ نفر به مرکز واکسیناسیون مستقر در این معاونت جهت تزریق واکسن مننژیت مراجعه کرده اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۷۲۰ دوز واکسن مننژیت نیز توسط نیروهای اعزام شده از معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی برای کارکنان شاغل در سازمان های مختلف تلقیح شده است، خاطرنشان کرد: روند تلقیح واکسن مننژیت برای زائران حج تمتع تا آخرین زمان اعزام حجاج در مراکز واکسیناسیون در سطح کشور ادامه دارد.

صفاریه افزود: تزریق واکسن مننژیت حداقل ۱۰ روز قبل از مسافرت زائران ایرانی به کشورعربستان سعودی به ویژه در هنگام سفر حج تمتع و عمره ضروری و حائز اهمیت است.

به گفته وی بر اساس تقسیم وظایف صورت گرفته، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال ‌احمر اقدامات مربوط به واکسیناسیون حجاج ایرانی را انجام و عوامل این سازمان مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: علاوه بر آمادگی ۱۷۰ مرکز واکسیناسیون کشوری برای ارائه خدمات به زائران خانه خدا در حج تمتع امسال، واکسیناسیون این زائران علاوه بر این مراکز توسط کارشناسان اعزامی به اماکن برگزاری دوره‌های آموزشی به حجاج مانند مساجد نیز انجام می‌ شود.

بیماری منژیت مننگوکوکی، یک بیماری نادر ولی کشنده است که از سوی باکتری نایسریا مننژیتیدیس ایجاد می شود این بیماری می تواند در افرادی که سالم هستند ایجاد عفونت کند و به سرعت به طور خطرناکی ظرف مدت ۲۴ ساعت حتی منجر به مرگ شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین