|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰
داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای پیشبرد طرح موسوم به «معامله قرن» از کشورهای خارومیانه دیدن می‌کند.
 داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای پیشبرد طرح موسوم به «معامله قرن» از کشورهای خارومیانه دیدن می‌کند.

به گزارش سه شنبه شب خبرگزاری اسپوتنیک، هدف جرالد کوشنر از این سفر، متقاعد کردن سران این کشورها برای تامین منابع مالی مربوط به این طرح اعلام شده است.

به گزارش ایرنا وی در این سفر از اردن، مصر، عربستان، رژیم صهیونیستی و مغرب دیدن می کند.

کاخ سفید به دنبال راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای نوار غزه و کرانه باختری است که کوشنر ماه گذشته در کنفرانس بحرین آن را به عنوان مقدمه اجرای طرح موسوم به معامله قرن پیشنهاد کرد.

کوشنر در سخنرانی خود در "نشست منامه" با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح معامله قرن پرده برداشت.

در همین ارتباط آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کردند با برگزاری نشستی در بحرین مقدمات این طرح را فراهم کنند. نشست اقتصادی منامه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ تیرماه) با عنوان "صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی" در بحرین برگزار شد تا مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن باشد.

به موجب این طرح، رژیم صهیونیستی به طور کامل کنترل کرانه باختری را برعهده می‌گیرد و در منطقه "غور اردن" (منطقه‌ای میان کرانه باختری و اردن) حضور امنیتی دائمی خواهد داشت و قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام خواهد شد. معامله قرن، تمامی طرح‌های موجود درخصوص برقراری سازش و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را هم از بین می‌برد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی به ارائه طرح معامله قرن اکتفا نکرده و پیش از اجرایی شدن این طرح، به طور رسمی قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی و سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، سیاست‌های جانبدارانه واشنگتن از صهیونیست‌ها به اینجا ختم نشد و ترامپ پا را فراتر گذاشت و حق اسرائیل بر دیگر اراضی اشغالی عربی به جز فلسطین، یعنی بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را به رسمیت شناخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین