|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۷۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
نخست‌وزیر سابق عراق گفت که اپوزیسیون بودن ائتلاف تحت رهبری او، به معنای تلاش برای ساقط کردن دولت فعلی نیست.
 نخست‌وزیر سابق عراق گفت که اپوزیسیون بودن ائتلاف تحت رهبری او، به معنای تلاش برای ساقط کردن دولت فعلی نیست.

به گزارش فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف «النصر» امروز (سه‌شنبه) در دیدار با تعدادی از شیوخ عشایر عراق در استان «واسط» گفت که دولت وی توانسته بود تمامی خواسته‌های مرجعیت [دینی] را برآورده سازد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، او گفت که تروریست‌های داعش خطری برای تمامی جهان بودند و همه جهان از آنها هراس داشتند اما قهرمانان عراق توانستند کاری کنند که جهانیان آن را معجزه بدانند.

العبادی افزود: «در سال ۲۰۱۴ که داعش شهرهای عراق را اشغال کرده بود، مرجعیت سه مسأله را از نخست وزیر جدید درخواست کرد که اولی غلبه بر داعش و آزادسازی، دوم غلبه بر قبیله‌گرایی و طائفی‌گری و سوم جلوگیری از تجزیه کشور بود که هر سه آن محقق شد.»

او در ادامه با انتقاد از دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر فعلی عراق گفت که قیمت نفت افزایش یافته اما در جای خود هزینه نمی‌شود. او در خصوص «اشتباهات کوچک» که می‌تواند به فاجعه تبدیل شود هشدار داد.

رئیس ائتلاف النصر عراق همچنین در خصوص سیاست خارجی نیز گفت که نباید برقراری روابط جدید با کشورها با هزینه‌کرد از منافع عراق صورت گیرد و آنچه باید در اولویت قرار گیرد منافع عراق است.

العبادی همچنین تأکید کرد که سخنان وی با هدف براندازی دولت نیست بلکه تلاش دارد تا اشتباهات را تصحیح کرده و توجهات را به آن جلب کند. او گفت که اپوزیسیون بودن آن‌ها برای کمک کردن است.

ائتلاف سیاسی «النصر» نیز پس از آنکه «حیدر العبادی» رهبر این ائتلاف نتوانست به مقام نخست‌وزیری مجدد برسد از ابتدای تشکیل دولت در مقام اپوزیسیون ظاهر شده است. دو ماه پس از روی کار آمدن عبدالمهدی، در نوامبر ۲۰۱۸ «ندی شاکر جودث» از نمایندگان این ائتلاف، دولت عبدالمهدی را «کابینه سهمیه‌ای» توصیف کرد و گفت که ائتلاف النصر تصمیم دارد وارد اپوزیسیون شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین