|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
در راستای شفاف‌سازی و پاسخ به مطالبات افکار عمومی از بانک مرکزی سوالی دارم که امیدوارم در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. در سال ۹۵ و ۹۶ بانک مرکزی با مدیریت آقای سیف مبلغ ۲۷ میلیارد دلار ارز به صورت مداخله‌ای به منظور تثبیت نرخ ارز به بازار تزریق کرد.
 نماینده مردم نهاوند در مجلس در تذکری به بانک مرکزی گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بانک مرکزی مبلغ ۲۷ میلیارد دلار ارز به منظور تثبیت نرخ ارز به بازار تزریق کرد. مگر هدف از توزیع و تزریق ارز تثبیت قیمت ارز نبود، پس چرا با افزایش ۳ برابری ارز در آن سالها مواجه شدیم؟

 حسن بهرام‌نیا در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: در راستای شفاف‌سازی و پاسخ به مطالبات افکار عمومی از بانک مرکزی سوالی دارم که امیدوارم در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. در سال ۹۵ و ۹۶ بانک مرکزی با مدیریت آقای سیف مبلغ ۲۷ میلیارد دلار ارز به صورت مداخله‌ای به منظور تثبیت نرخ ارز به بازار تزریق کرد.

وی افزود: هدف از این تزریق، تثبیت و جلوگیری از افزایش افسارگسیخته نرخ ارز بود. در همان سال ما شاهد افزایش ۳ برابری نرخ ارز در کشور بودیم. انتظار عمومی جامعه جهت رفع شبهات مطرح شده این است که مسئولان پاسخ دهند، میزان دقیق ارز مداخله‌ای در سال‌های فوق در بازار چه قدر بوده و به چه کسانی و کدام بانک‌ها و صرافی‌ها و با چه قیمتی تحویل داده شده است؟

این عضو کمیسیون انرژی در پایان گفت: مگر هدف از توزیع و تزریق ارز تثبیت قیمت ارز نبود، پس چرا با افزایش ۳ برابری ارز در آن سالها مواجه شدیم؟


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین