|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۷۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
این یک جایزه خیلی مهم است که تنها اسطوره‌ها آن را به دست می‌آورند. کاملا آشکار است که باید در این فهرست رونالدو حضور داشته باشد. پس از این که دورانم در مادرید به پایان رسید برای من دریافت این جایزه یک افتخار بزرگ است و می‌خواهم از مارکا به خاطر دادن چنین فرصتی تشکر کنم. از بازگشتم به اسپانیا و مادرید خوشحالم.

 مهاجم پرتغالی یوونتوس در گفت‌وگو با نشریه اسپانیایی از افتخارات، شرایط فعلی و آرزوهایش صحبت کرد.

به نقل از مارکا، کریستیانو رونالدو پس از دریافت جایزه "اسطوره مارکا" در یک مصاحبه اختصاصی درباره عناوینش، یوونتوس، رئال مادرید، بارسلونا، نیمار و دیگر مسائل صحبت کرد.

* در دوران ورزشی‌تان همه عناوین را به دست آوردید. آیا از این موضوع احساس رضایت می‌کنید؟

کمی نسبت به سال گذشته تغییر کردم چون رئال مادرید را ترک کردم. پس از فتح عناوین با مادرید به یک انگیزه بیشتر نیاز داشتم. برای نشان دادن فوتبالم به یک تغییر نیاز داشتم. هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارم و مطمئنم این‌چنین خواهد بود. هنوز انگیزه دارم و کاری که انجام می‌دهم را دوست دارم. بیشترین چیزی که دوست دارم فتح عناوین است. سال گذشته به لطف خدا فاتح سه عنوان شدیم. جام حذفی، سری آ را با یوونتوس و لیگ ملت‌ها را با پرتغال به دست آوردم. به همین خاطر سال خوبی بود.

* نمی‌توان موزه شما را تصور کرد. جایزه‌های بیشتری در آن می‌توان جای داد؟

موزه در شرایط خوبی قرار دارد. اگر جا نباشد کاری می‌کنیم که فضا باز شود. نمی‌توانیم هیچ یک از آنها رد کنیم. یکی از دیگری مهم‌تر است. با این حال فضای خالی برای همه جوایز توپ طلا، بهترین بازیکن، بهترین گلزن و پیچیچی داریم. همیشه به دوستانم می‌گویم یک جایزه، جایزه است.

* کسب جایزه "اسطوره مارکا" چه معنایی برای شما دارد؟

این یک جایزه خیلی مهم است که تنها اسطوره‌ها آن را به دست می‌آورند. کاملا آشکار است که باید در این فهرست رونالدو حضور داشته باشد. پس از این که دورانم در مادرید به پایان رسید برای من دریافت این جایزه یک افتخار بزرگ است و می‌خواهم از مارکا به خاطر دادن چنین فرصتی تشکر کنم. از بازگشتم به اسپانیا و مادرید خوشحالم.

* شنیده‌ایم که ساری اعلام کرده در زمین آزادی عمل خواهید داشت. نظرتان در این رابطه چیست؟

این روشی برای توضیح شرایط است اما در واقع این چنین نخواهد بود چون باشگاه یک هدف دارد و من نیز یک وظیفه دارم. پوشاندن فضاها، دفاع در ضربات آزاد و ...  همان کار را خواهم کرد که در مادرید انجام دادم یا همان کاری که در نخستین سال حضورم در یوونتوس انجام دادم یا در تیم ملی کشورم. دفاع خواهم کرد و فضاها را خواهم بست. می‌خواهم یک مهاجم آزاد باشم اما همراه با انجام کارهای دفاعی، چون تنها یک تیم با حضور همه می‌تواند عناوین مهم را به دست آورد.

* اعلام کرده بودید تا ۴۰ سالگی بازی خواهید کرد. آیا همچنان چنین نظری دارید؟ اکنون چه احساسی دارید؟

هیچ نگرانی در این زمینه ندارم چون بستگی زیادی به شرایط و انگیزه‌ام دارم. تا ۴۰ سالگی باید خوب کار کنید و فکر می‌کنم فاکتور مهمی نخواهد بود. تفاوت را بخش روانشناختی ایجاد می‌کند. امیدوارم در این بخش تا ۴۰ سالگی اتفاقی رخ ندهد اما اگر بیفتد کاری نمی‌توان کرد. زندگی این چنین است اما اکنون احساس می‌کنم برای کسب عناوین مهم قدرت دارم.

* امسال می‌تواند سال یوونتوس باشد؟

همیشه سال یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا در یک فصل است اما در نهایت رقابت‌هایی مانند لیگ قهرمانان را تنها یک تیم فتح می‌کند. می‌توانم بارسلونا را مثال بزنم. پول زیادی در سال‌های اخیر برای خرید بازیکن خرج کرده اما نتوانسته است قهرمان لیگ قهرمانان شود. همیشه این روش به کار نمی‌آید. یوونتوس خیلی خوب خود را تقویت کرده و تیم خوبی برای فتح این جام است. با این حال بستگی به شرایطی از جمله تیم‌های رقیب، گروه، لحظات، آسیب دیدگی‌ها، شانس و ... دارد. یوونتوس بالاخره فاتح لیگ قهرمانان خواهد شد. امیدوارم امسال این اتفاق بیفتد اگر نه در دوره‌های بعدی رخ خواهد داد. این تیم همه ویژگی‌ها را برای قهرمانی دارد.

* با بوفون درباره قهرمانی در لیگ قهرمانان صحبت کردید؟

من در این رابطه چیزی نگفتم. با هم صحبت کردیم چون کسی است که تحسینش می‌کنم. پیش از این بارها با هم روبرو شده بودیم و به من گفت از این که در کنارمان است خوشحال است. من نیز به او چنین حرفی را زدم چون به نظرم اگر بهترین نباشد یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان است. او و ایکر کاسیاس دروازه‌بان‌هایی هستند که نامشان در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند. از حضور بوفون در یوونتوس خیلی خوشحالم چون او یک مرد پنج ستاره است.

* دلتان برای رئال مادرید تنگ نشده است؟

۹ سال در این تیم حضور داشتم و بخشی از فوتبال من در مادرید رقم خورد. تنها از فوتبال صحبت نمی‌کنم چون همه می‌دانند. فرزندانم در این شهر به دنیا آمدند و بزرگ شدند. در این جا با نامزدم آشنا شدم. اتفاق‌های زیادی در این شهر رخ داد که نمی‌توان آنها را پاک کرد. گذشته هرگز فراموش نمی‌شود. به همین خاطر خانه‌ام را در این جا حفظ کرده‌ام و گاهی به این شهر می‌روم. من در این جا هتل، کلینیک مو، باشگاه و دوستانی دارم. این شهر را دوست دارم و همیشه به اینجا برمی‌گردم. ممکن است یک روز در مادرید زندگی کنم.

* با چه کسی در یوونتوس بیش از همه اوقاتتان را می‌گذرانید؟

تیم یوونتوس خیلی خوب است و این مرا شگفت زده کرد. تصورم چیز دیگری بود. در حقیقت گروه خیلی خوب و متحدی است. با همه خوب هستم. منطقی است که با بازیکنان پرتغالی یا اسپانیایی راحت‌تر می‌توانم ارتباط برقرار کنم. با آنها بیشتر صحبت می‌کنم اما با همه خوب هستم.

* برای چه کسی در مادرید بیش از همه دلتان تنگ شده است، شاید مارسلو؟

مارسلو از بودن در مادرید خیلی خوشحال است. هر کسی زندگی خودش را دارد. رابطه من با او فوق العاده بود. خیلی با او و کاسمیرو صحبت می‌کنم. همین طور با په‌په و فابیو کونترائو زمانی که در مادرید حضور داشتند. در مجموع با همه خوب بودم. مارسلو را خیلی دوست دارم و دلم برایش تنگ شده است.

* تصور می‌کنید کدام بازیکن بهتر در یوونتوس عمل خواهد کرد؟

بازیکنان بزرگ همیشه در تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند. کاملا آشکار است که مادرید تیم فوق‌العاده‌ای دارد. این تیم خرج زیادی برای بازیکنان کرد. بازیکنان جدیدی به مادرید پیوستند. مطمئن هستم فصل خوبی را خواهد داشت. نمی‌خواهم از کسی نام ببرم حتی با وجود این که بازیکنان جدیدی به یوونتوس پیوستند. با این حال از این تیم یوونتوس خشنودم. خیلی خوب خود را تقویت کردیم. تیم بزرگی داریم. حتی در نیکمت هم از بازیکنان خوبی برخورداریم. اگر از ادن هازارد بپرسید او هم همین حرف را درباره رئال مادرید خواهد زد. من برای تیم خودم ارزش قائلم چون معتقدم تیم جنگنده و فوق العاده‌ای داریم.

* بارسلونا را چطور می‌بینید؟ این باشگاه تیم بزرگی ساخته و همچنان برای جذب بازیکن هزینه می‌کند.

مانند همه سال‌ها این کار را در این فصل هم انجام داد. این تیم را بار دیگر قدرتمند می‌بینم. با بازیکنانی همچون دی یانگ وآنتوان گریزمان خیلی خوب خود را تقویت کرد. سال گذشته نیز فیلیپ کوتینیو و عثمان دمبله را به خدمت گرفت. بارسلونا همیشه از بهترین‌های جهان است. رئال مادرید هم با هازارد، یوویچ، مندی و ... قرارداد امضا کرد. یوونتوس هم همچنین. من وضعیت رئال مادرید را دنبال می‌کنم چون مدت‌ها در این تیم حضور داشتم و دوستانی پیدا کردم. من در این باشگاه بیشترین عناوین را به دست آوردم و مطمئن هستم فصل خیلی خوبی را پشت سر خواهد گذاشت.

* درباره نیمار خیلی صحبت می‌شود. او را در بارسلونا می‌بینید؟

نمی‌دانم. او بازیکن بزرگی است و من او را خیلی خوب می‌بینم. درباره پیوستنش به مادرید، بارسلونا و یوونتوس خیلی صحبت می‌شود. این کار رسانه‌هاست چون باید بفروشند اما فکر می‌کنم در پاریس بماند و اگر این طور نباشد باید به دنبال جایی باشد که در آن جا احساس رضایت داشته باشد؛ جایی که بتواند فوتبال غنی‌اش را به نمایش بگذارد و آسیب نبیند، اتفاقی که بارها رخ داده است و نگران کننده است. آسیب‌دیدگی‌اش من را نگران می‌کند چون دوست دارم بازی کردنش را ببینم. هر جایی که بازی می‌کند باید از خود مراقبت کند و مصدومیت نداشته باشد. این آرزو را برای او می‌کنم.

* سه نامزد اصلی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان را بگویید.

همیشه شرایط یکسان است. تیم‌هایی شانس دارند که با بازیکنان جدید قرارداد امضا می‌کنند. مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، بایرن مونیخ، لیورپول و ... شانس دارند. می‌توانم اسم چند تیم را بگویم اما نگاهم همیشه همین است. بارسا و مادرید بیش از همه تیم‌ها خرج کردند. منچسترسیتی هم همچنین. شاید این تیم‌ها شانس بیشتری داشته باشند اما در فوتبال همیشه بخت‌های نخست، قهرمان نمی‌شوند.

* نقش مهمی در امضای قرارداد با دی لیخت داشتید؟

نه. دوست داشتم این سوال را از من بپرسید. پس از فینال لیگ ملت‌ها یک توصیه به عنوان یک فوتبالیست به او کردم چون همه این کار را می‌کنند. این اتفاق عادی است چون ۱۹ ساله است. به شوخی به او گفتم که به یوونتوس بیاید اما یک سرمربی یا یک مدیر در امضای قرارداد با یک بازیکن تاثیر می‌گذارند. با این حال از بودن دی لیخت در یوونتوس خوشحالم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین