کد خبر: ۲۷۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
این واکنش رسانه‌های عربستان پس از آن صورت گرفت که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در مصاحبه با شبکه الجزیره از موضع‌گیری‌ها و روابط خارجه کشورش از جمله روابط مراکش با عربستان پرده برداشت.
 پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور طی دو پیامی بیستمین سالگرد به سلطنت رسیدن پادشاه مراکش را که مصادف با ۳۰ ژوئیه است، به وی تبریک گفتند.

 خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از دفتر پادشاهی این کشور اعلام کرد، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به محمد ششم، پادشاه مراکش به مناسبت سالگرد به قدرت رسیدنش پیام تبریکی ارسال کرد.

پادشاه عربستان روابط برجسته میان دو کشور را ستود به طوریکه دو طرف به دنبال گسترش این روابط در همه زمینه‌ها هستند.

همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان طی پیام دیگری به مناسبت بیستمین سالگرد پادشاهی محمد ششم به او تبریک گفت.

از زمانی که مراکش در بحران شورای همکاری خلیج فارس بی‌طرفی را لحاظ کرد، روابط میان رباط و ریاض تیره شد و بیرون کشیدن نیروهای نظامی مراکش توسط دولت این کشور از یمن اختلافات میان دو طرف را عمیق کرده است.

تحلیل‌گران معتقدند، تصمیمات ولیعهد عربستان تاثیر بسزایی در رویکرد منفی روابط میان دو کشور هم‌پیمان، موضع بی‌طرفی مراکش درباره بحران دوحه و قتل جمال خاشقجی،‌ روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی داشت.

همچنین اقدام رسانه‌های سعودی درباره پرونده منطقه صحرای مراکش از طریق پخش گزارشی جانبدارانه از طرف دیگر مقابل باعث تحریک رباط شد،  زمانی که شبکه العربیه که با بودجه عربستان اداره می‌شود، برای نخستین‌بار از نام "جمهوری عربی منطقه صحرا" نامی که طرف جبهه پولیساریو و کشورهای حامی این جبهه به کار می‌برند، استفاده کرد.

این واکنش رسانه‌های عربستان پس از آن صورت گرفت که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در مصاحبه با شبکه الجزیره از موضع‌گیری‌ها و روابط خارجه کشورش از جمله روابط مراکش با عربستان پرده برداشت.

همچنین پادشاه عربستان در سال جاری میلادی تصمیم گرفته تعطیلات تابستانی خود را در کشورش و در شهر نیوم بگذراند، این در حالی است که پیش از این تعطیلات خود را در کاخ مخصوص خود در شهر طنجه واقع در شمال مراکش می‌گذراند.

در این راستا،‌ خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد، پادشاه این کشور به همراه تعدادی از شاهزاده‌ها تعطیلات خود را در نیوم سپری خواهد کرد اما در میان آنها اسمی از بن سلمان و تعدادی از روسا به چشم نمی‌خورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین