|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کارخانه‌ای نیمه‌تعطیل در شهرستان گرمسار کشف شد.
 فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کارخانه‌ای نیمه‌تعطیل در شهرستان گرمسار کشف شد.

سرهنگ عبدالله حسنی به خبرنگاران در سمنان، با اشاره به گرایش برخی مزرعه‌داران و کارخانه‌داران به نصب دستگاه مجرمانه ماینر استخراج‌کننده ارز دیجیتال، تصریح کرد: گزارش‌هایی مبنی بر نصب دستگاه‌های ماینر در کارخانه نمک شهرستان گرمسار به دست ماموران پلیس رسید.

ماینرها پردازشگرهای کوچک و قدرتمندی هستند که در واقع طی فرایندهای پیچیده، معادلات ریاضی را حل می‌کنند و هر کس که زودتر به جواب برسد، بیت کوین به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد. این کار نیازمند داشتن سامانه‌های سخت‌افزاری قدرتمند، سامانه‌های خنک‌کننده برای این پردازشگرها و تامین برق پایدار و ارزان است.

فرمانده انتظامی استان سمنان، به هماهنگی با قاضی پرونده و اعزام تیم عملیاتی به همراه رئیس اداره تعزیرات این شهرستان به کارخانه یادشده اشاره و بیان‌کرد: این کارخانه به علت‌های مختلف تعدیل نیرو کرده و در حالت نیمه‌تعطیل است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: بازدید ماموران پلیس از کارخانه سبب کشف اتاقی بالای پشت بام شد.

وی ابرازداشت: در این محل ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال نصب شده وجود داشت که با کولرهای متعدد و سامانه‌های خنک‌کننده تهویه می‌شد.

حسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تاکیدکرد: اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در سراسر استان سمنان، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان یادآور شد: استخراج ارز دیجیتال با نصب دستگاه‌های ماینر در مزارع و کارخانه‌ها پدیده جدیدی است که علاوه بر آسیب به شبکه توزیع برق، برای اقتصاد ملی نیز تهدید محسوب می‌شود.

بیت‌کوین واحد پولی جدیدی است که در سال ۲۰۰۹ توسط فردی ناشناس خلق شد.

به گزارش رسانه‌ها، تراکنش‌های مالی با استفاده از بیت‌کوین بدون مداخله انسان و بانک‌ها انجام می‌شود، در نتیجه تراکنش‌ها هیچ هزینه کارمزدی ندارد و برای انجام آنها به نام واقعی نیز نیازی نخواهد بود.

امروزه تعداد تاجران و سازمان‌هایی که این واحد پولی را پذیرفته‌اند بیشتر شده است و می‌توان به ازای بیت‌کوین خدمات آنلاین فراوانی را دریافت کرد.

در چند سال گذشته ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به چند صد دلار افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین