|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۷۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
معاون وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به تلاش‌های طرف‌های حاضر در برجام در حفظ این توافق، گفت مسائل حول برجام در جهت درستی پیش می‌رود.
 معاون وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به تلاش‌های طرف‌های حاضر در برجام در حفظ این توافق، گفت مسائل حول برجام در جهت درستی پیش می‌رود.

معاون وزارت خارجه روسیه یکشنبه پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار داشت، گفت‌وگوها درباره نحوه حفظ توافق هسته‌ای ایران در مسیر درست پیش می‌رود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه در این زمینه اظهار داشت: «نشست امروز شامل دو بخش بود. بخش اول، که چندین مورد دستور کاری را در برداشت، عمدتا به گام‌های ایران در کاهش تعهدات (برجامی) و واکنش احتمالی طرف‌های دیگر مرتبط بود.»

معاون وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: «جنبه دیگر، نه احیای مزایای [برجام]، بلکه احیای همان منافع اقتصادی بود که پیش از سیاست فشار حداکثری و بسته دوم تحریم‌های ایالات متحده از جمله در زمینه ممنوعیت فروش نفت، ایران از آن برخوردار بود. به طور کلی، همه‌چیز در جهت صحیح پیش می‌رود، از جمله راه‌اندازی ساز و کار اینستکس.»

مذاکره کننده ارشد ایران در نشست کمیسیون برجام در وین نیز مذاکرات روز یکشنبه را «سازنده» خواند.

«عباس عراقچی» مذاکره کننده ارشد ایران پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام میان مدیران سیاسی ایران و «۱+۴» این دیدار را سازنده ارزیابی کرد.

در بیانیه پایانی شرکت کنندگان در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام  بر حمایت قاطع و مسئولیت جمعی اعضا برای تداوم پروژه های هسته‌ای (به طور خاص پروژه اراک و فردو) که بخشی اصلی از برجام به منظور حصول اطمینان از ماهیت کاملاً صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است، تاکید شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین