|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
این روزنامه فرامنطقه ای تاکید کرد: روابط اردن و ابوظبی در حالی با قوت ادامه دارد که امان از سویی روابط خود را با ترکیه و از سویی دیگر با قطر حفظ کرده و از دور از مصالحه برای حل بحران خلیج فارس و محاصره قطر حمایت می کند.
  روزنامه فرامنطقه ای "رأی الیوم" امروز (یکشنبه) در گزارشی با اشاره به سفر شاه اردن به امارات تاکید کرد: نشانه ها حاکی از تلاش امان و ابوظبی برای از سرگیری روابط راهبردی و ایجاد درکی مشترک در سطح نظام عربی در نحوه برخورد با طرح "معامله قرن" آمریکا هستند.

طرح معامله قرن که قرار است از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اجرایی شود، علاوه بر فلسطین، نگرانی هایی را نیز برای اردن در پی داشته و این کشور را در شرایط دشواری قرار داده است .

رأی الیوم افزود: "عبدالله دوم" شاه اردن در دیدار با "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی توئیت کرد : احساس می کنم در میان خانواده ام هستم، عبارتی که سال ها بود مردم اردن در خصوص روابط کشورشان با  کشورهای حاشیه خلیج فارس نشنیده بودند.

این روزنامه افزود: بر خلاف سفرهای قبل عبدالله دوم، رسانه های رسمی دو کشور مراسم استقبال از شاه اردن را کامل پوشش دادند و چه بسا بعد از روابط ناهموار امان و ریاض، این دیدار نخستین سفر عبدالله دوم با تمام مراتب رسمی آن از امارات بود. شاه اردن ماه ها بود بر خلاف روال دیدارهای عالی رتبه، با رهبران عربستان همپیمان نزدیک امارات دیداری نداشت. اما در کمتر از دو ماه دو بار بن زاید به امان سفر کرد که اولی شش هفته پیش بود و طی آن آموزش هایی نظامی با عنوان "شیخ زاید" برای گردان های ویژه اردن کلید خورد و در دیدار دوم بیانیه مشترک دو طرف حاکی از پرداختن به موضوعات مهم و پرونده های خاورمیانه بود.

این روزنامه فرامنطقه ای تاکید کرد: روابط اردن و ابوظبی در حالی با قوت ادامه دارد که امان از سویی روابط خود را با ترکیه و از سویی دیگر با قطر حفظ کرده و از دور از مصالحه برای حل بحران خلیج فارس و محاصره قطر حمایت می کند.

این روزنامه فرامنطقه خاطر نشان کرد که دیدار عبدالله دوم با ولیعهد ابوظبی پس از سفر  جمعه گذشته "محمود عباس" رییس تشکیلات خود گردان فلسطین به امان صورت گرفت که پس آن عباس اعلام کرد تمام توافق های تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی منتفی است.

عبدالله دوم شاه اردن در یک سفر یک روزه، دیروز وارد ابوظبی پایتخت امارات شد و پس از چند دیدار با مقامات این کشور، راهی امان شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین