|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۷۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۶ اثر فرهنگی تاریخی، به استانداران چهار استان خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی و فارس ابلاغ کرد.
  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۶ اثر فرهنگی تاریخی، به استانداران چهار استان خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی و فارس ابلاغ کرد.

علی اصغر مونسان روز شنبه در چهار نامه جداگانه به استانداران خوزستان، خراسان رضوی، مرکزی و فارس، نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۶ اثر فرهنگی تاریخی در این چهار استان را به آنان ابلاغ کرد.

در نامه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آمده است:

بر اساس اعلام روز شنبه میراث آریا، در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از قانون راجع‌ به حفظ آثار ملی مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی‌تاریخی محوطه های هفت تپه و تپه جنگل واقع در شهرستان شوش، بخش مرکزی که به شرح زیر در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی «تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده» جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان، ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.

همچنین در نامه  مونسان خطاب به عنایت الله رحیمی استاندار فارس، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری آثار زیر به او ابلاغ شده است.

محل پایتخت قدیم شاپور (شهر بیشاپور)، حجاری ها (نقش برجسته های تنگ چوگان)، مجسمه شاپور اول، آثار باستانی قریه سید حسین، غار چشمه ساسان، تل پنج محل،  غار گوسفند، گورهای سنگی تنگ ناری، همچنین نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری تپه باستانی چناران  نیز در نامه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهوری همچنین در نامه خود به سید علی آقازاده استاندار مرکزی، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری قنات ابراهیم آباد، آب انبار حاج رضا قلی وحمام ابراهیم آباد را به او ابلاغ کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین