|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۱۴۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)در شهرستان پاکدشت خبر داد.
 فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۱۴۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)در شهرستان پاکدشت خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سردار کیومرث عزیزی در خصوص خبر فوق بیان کرد: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو در یک شرکت واقع در شهرستان پاکدشت اقدام به راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتال کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخش شریف آباد آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی محل تولید ارزهای دیجیتال شدند. محل مورد نظر در شرکتی واقع در شهرک صنعتی قرار داشت و دستگاه ها به طرز ماهرانه ای در 3 نقطه از محوطه شرکت به صورت مجزا نگهداری می شد.

سردار عزیزی تصریح کرد: در بازرسی از محل مورد نظر، ۱۴۰۰ دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: موضوع استفاده از ماینرها پدیده ای نسبتاً جدید است که با توجه مصرف برق زیاد دارای تبعات منفی در حوزه مصرف انرژی است و نیاز است ساز و کار مناسب انتظامی و اجتماعی برای مقابله با سوءاستفاده در این زمینه تدوین شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین