|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش با بیان اینکه تا کنون هنوز از 20 تا 25 درصد پتانسیل این جزیره هم بهره‌برداری نشده، تاکید کرد: تلاش ما این است که با مشوق‌های جدید و نیز تسهیل امور، سرمایه‌گذاران بزرگ را به سرمایه‌گذاری در کیش ترغیب کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش، شکل و نحوه برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و سرمایه را همپای رقبای منطقه ای جزیره کیش در حوزه خلیج فارس دانست.

بهبود بهی‌زادی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و سرمایه در کیش اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاهی با تلفیق حوزه های بورس، بانک، بیمه و سرمایه، تا کنون در کشور سابقه نداشت و این نمایشگاه برای نخستین بار در کیش برگزار شد.

بهی‌زادی با اشاره به اینکه نمایندگانی از اتحادیه اروپا، کانادا، قبرس و دیگر کشورها در نمایشگاه حضور داشتند، افزود: در حاشیه نمایشگاه، کمیته های تخصصی مختلفی برگزار تشکیل و تفاهم نامه های خوبی امضا شد که نتایج آن نه تنها برای جزیره کیش بلکه برای کل کشور حائز اهمیت است.

او در پاسخ به سوالی درباره مقایسه وجه بین المللی و داخلی نمایشگاه مذکور گفت: نگاه ما به سرمایه گذاری خارجی است و قصد داریم این سرمایه گذاری را در بخش های مختلف شکوفا کنیم. این موضوع مورد تاکید مهندس مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز هست.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش با ابراز رضایت از حضور جدی حوزه پتروشیمی و نفت در نمایشگاه مذکور تاکید کرد در آینده اخبار خوبی از نتایج این نمایشگاه خواهیم شنید.

بهی‌زادی با اشاره به اینکه  نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و سرمایه یک رویداد سالانه است تاکید کرد: صحبت هایی برای برگزاری همین نمایشگاه با محوریت کیش در کشورهای خارجی نیز انجام شده است.

او با مقایسه برگزاری چنین نمایشگاه هایی در کیش و تفاوت آن با رویدادهای مشابه در رقبای منطقه ای کیش مانند دوبی گفت: با توجه به نوع روابط بین المللی ما، شاید هنوز نتوانیم ادعا کنیم به اندازه کشورهای حوزه خلیج فارس و به طور مشخص امارات متحده عربی، از این فرصت ها بهره برداری کرده‌ایم اما از نظر شکل، نحوه برگزاری، پوشش خبری و رسانه ای و نیز امکانات مختلف برای میهمانان و شرکت کنندگان، چیزی از آنها کم نداشتیم.

بهی‌زادی افزود: نتایجی که از مذاکرات هسته‌ای، بهبود روابط بین‌الملل و کمرنگ شدن تحریم‌ها به دست آمده، بی تردید بار نمایشگاه‌های مشابه بعدی و جذب سرمایه را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش در پاسخ به سوالی درباره مقایسه وجه گردشگری و تجاری این جزیره و اولویت این شرکت برای سرمایه گذاری، اظهار داشت: هر دو وجه گردشگری و تجاری به طور یکسان حائز اهمیت است؛ از آنجا که گردشگران کیش بیشتر ایرانی هستند تا خارجی و مسافران ایرانی هم معمولا خرید کردن و بازار، یکی از مقاصد اصلی آنهاست، باید به دنبال ایجاد تجارت پررونق در کیش باشیم.

بهی زادی افزود: بنابراین ما هم به بخش گردشگری و ایجاد جاذبه نگاه ویژه‌ای داریم و از طرفی اعتقاد داریم تجارت پررونق، گردشگر را به کیش خواهد کشاند.
    
مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش با بیان اینکه تا کنون هنوز از 20 تا 25 درصد پتانسیل این جزیره هم بهره برداری نشده، تاکید کرد: هنوز کیش و به طور کلی مناطق آزاد جای کار فراوان دارند. تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی و ایجاد مشوق های جدید و نیز تسهیل امور، سرمایه گذاران بزرگ داخلی و خارجی را به سرمایه گذاری در کیش ترغیب کنیم تا از این طریق، پتانسیل‌های بالقوه این جزیره به تدریج بالفعل شوند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
پریسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
1
تا اینجا که نمایشگاه خوب بود من تشکر میکنم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین