|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۷۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
فعالان بحرینی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که شماری از کارمندان سفارت بحرین در لندن بلافاصله وی را به اجبار به داخل ساختمان سفارت کشاندند و پلیس بریتانیا نیز برای حفظ جان فعال بحرینی وارد عمل شد و به ساختمان ورود کرد.
 "موسی الستراوی" فعال بحرینی مقیم لندن امروز (شنبه) و ساعاتی قبل از اجرای حکم اعدام دو جوان هموطن خود از ساختمان سفارت «منامه» در لندن بالا رفت و بر بام آن ندای اعتراض سرداد.

فعالان شبکه های اجتماعی توییتر با انتشار گسترده ویدیوی اعتراض منحصر به فرد این فعال بحرینی همبستگی خود را با وی نشان دادند.

در این ویدیو "الستراوی" از ساختمان سفارت کشورش در لندن بالا می رود و با فریاد های خود ساعاتی قبل از اجرای حکم اعدام دو فعال بحرینی به این اقدام ظالمانه اعتراض می کند.

وی تابلویی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود، زندگی خود را به خاطر نجات دو تن از هموطنانم به خطر می اندازم، آن دو، ساعاتی بعد اعدام می شوند، بوریس جانسون اکنون اقدام کن.

فعالان بحرینی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که شماری از کارمندان سفارت بحرین در لندن بلافاصله وی را به اجبار به داخل ساختمان سفارت کشاندند و پلیس بریتانیا نیز برای حفظ جان فعال بحرینی وارد عمل شد و به ساختمان ورود کرد.

پیشتر نیز شماری از فعالان مدنی و اعضای گروه های مخالف رژیم آل خلیفه عصر دیروز (جمعه) در اعتراض به حکم اعدام دو فعال سیاسی در بحرین و ادامه اقدامات سرکوبگرانه این رژیم مقابل سفارت بحرین در لندن، تجمع کردند.

رژیم آل خلیفه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه این رژیم، دو فعال سیاسی بحرینی را امروز با ایراد اتهام های واهی اعدام کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین امروز سه نفر از شهروندان بحرینی اعدام شدند که دو نفر از آنها به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی و یک نفر به اتهام قتل اعدام شدند.

سازمان عفو بین الملل روز جمعه با ابراز نگرانی از احتمال اجرای قریب الوقوع اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، از شاه این کشور خواست فورا اجرای این حکم را متوقف کند.

عفو بین المللی اعلام کرد: خبرهای وحشتناکی از احتمال اعدام قریب الوقوع «علی العرب» و «احمد الملالی» منتشر شده که در محاکمه ای ظالمانه و با استناد به اعترافات اجباری به اعدام محکوم شدند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندانهای بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت های دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.   

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین