|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
ترامپ به این مساله اشاره کرد، توجهی که اکنون معطوف به روابط او با روسیه و وارد کردن اتهام ممانعت از اجرای عدالت به او است، می‌تواند صرف اتهامات علیه دیگر روسای جمهور سابق آمریکا به ویژه باراک اوباما شود.
 دونالد ترامپ تهدید کرد، همانطور که دموکرات‌ها مشغول تحقیقات درباره او و نزدیکانش هستند او نیز می‌تواند باراک اوباما و نزدیکانش را هدف تحقیقات قرار دهد.

به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در اظهاراتی که خطاب به خبرنگاران در محل کاخ سفید مطرح کرد، گفت: دموکرات‌ها می‌خواهند تحقیقات کنند، آنها می‌خواهند به ماهیگیری بروند.

ترامپ به این مساله اشاره کرد، توجهی که اکنون معطوف به روابط او با روسیه و وارد کردن اتهام ممانعت از اجرای عدالت به او است، می‌تواند صرف اتهامات علیه دیگر روسای جمهور سابق آمریکا به ویژه باراک اوباما شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم بفهمیم پیرامون آخرین رییس جمهور دموکرات آمریکا چه اتفاقی افتاد. بیایید درست همان‌طور که آنها از روز اول درباره من تحقیقات کرده‌اند درباره اوباما تحقیق کنیم. آنها درباره هر آنچه که ما انجام داده‌ایم تحقیقات کرده‌اند. آنها می‌توانستند درباره معامله‌ای که رییس جمهور اوباما بر سر یک کتاب انجام داد تحقیقات کنند. بیایید برای دستیابی به تمامی اسناد و مدارک مربوط به اوباما احضاریه صادر کنیم.

ترامپ در ادامه به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات سابقش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اشاره کرد. او گفت: بیایید برای دسترسی به همه اسناد و مدارک مرتبط با هیلاری کلینتون نیز احضاریه صادر کنیم و در ارتباط با تمامی اتفاقات مزخرفی که در ارتباط با کلینتون و بنیادش و هر چیزی دیگر افتاد این کار را انجام دهیم. ما هم می‌توانستیم تمام مدت این کارها را انجام دهیم.

با وجود آنکه موضوع بنیاد کلینتون بحث و جدال زیادی نزد هر دو حزب اصلی سیاست آمریکا برانگیخته، اما مشخص نیست که ترامپ منظورش از معامله اوباما بر سر یک کتاب چه چیزی است. البته رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ قطعا با معامله‌ای پرسود بر سر انتشار کتاب خاطراتش رکورد جدیدی بر جای گذاشت اما صرف چنین معامله‌ای موضوعی غیرعادی نیست. در حقیقت هر رییس جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا در زمانی که در آستانه ترک ریاست جمهوری بوده کتاب خاطراتش را منتشر کرده و از این بابت نیز پول دریافت کرده است.

ترامپ در عین حال بار دیگر مدعی شد، گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه او را از تمامی اتهاماتش مبرا ساخته است.

ترامپ در این اظهاراتش می‌گوید که در این گزارش گفته شده هیچ "تبانی" در کار نبوده است. با این حال این گفته او صحیح نیست و مولر در حقیقت گفته است که گزارشش تنها به اسناد و مدارک کافی برای تبرئه شدن رییس جمهور آمریکا از اتهاماتش نرسیده اما در عین حال او را تبرئه نیز نمی‌کند و همچنین نسبت به احتمال مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در آینده هشدار داده است.

ترامپ در این اظهاراتش به نوعی تحقیقات درباره خود را یک توهین غیرقابل بخشش دانسته است.

او به خبرنگاران اظهار کرد: در حقیقت جمهوریخواهان مردان و زنانی خوش‌ رفتار هستند. هنگامی که ما اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا داشتیم آنها نیامدند تمام مدت برای کاری که این افراد انجام داده‌اند احضاریه صادر کنند. این شیوه عمل آنها یک فضاحت است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین