|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۲۷۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار ارائه گزارش مخارج برنامه‌های دونالد ترامپ در تفرجگاه گلف اسکاتلند و عمارت "مارلاگو" در فوریدا، توسط وزرات امور خارجه این کشور شد.
 رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار ارائه گزارش مخارج برنامه‌های دونالد ترامپ در تفرجگاه گلف اسکاتلند و عمارت "مارلاگو" در فوریدا، توسط وزرات امور خارجه این کشور شد.

به گزارش ایسنا، الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که گزارش‌های اخیر، حاکی از آنند که پول‌ ده‌ها هزار مالیات‌دهنده، از "جیب رئیس‌جمهور ترامپ" سر در می‌آورد و این، نقض احتمالی ماده "پرداختی‌ها" در قانون اساسی آمریکا است.

انگل در نامه خود به برایان بولاتائو، معاون مدیریتی در وزارت خارجه آمریکا آورده است: "امتناع رئیس‌جمهور از دست کشیدن از سودهای تجاری بی‌شمار همراه با شبکه‌ای غیر شفاف از شرکت‌های صوری مرتبط که مالک آن تجارت‌ها هستند، باعث شده است تا بررسی مقادیر زیاد پولی که از مالیات‌دهندگان به دارایی‌هایی ترامپ منتقل می‌شود، سخت شود".

انگل، اشاره به گزارش‌های اخیری داشته است که حاکی از صرف هزینه‌های سنگین توسط این وزارتخانه در هتل و محل کنفرانس در "مارلاگو" واقع در شهرک پام‌ بیچ ایالت فوریدا بوده است.

در سال 2017، "پروپابلیکا" در گزارشی، هزینه‌های نشست با رئیس‌جمهور چین که ماه آوریل صورت گرفته بود را اعلام کرد که در میان آن هزینه‌ها، هزار دلار نیز صرف نوشیدنی‌ برای عده‌ای نامشخص شده بود. هزینه این صورت‌حساب‌ها توسط وزارت امور خارجه به کاخ سفید ارسال شده بود.  

انگل در نامه اخیر خود، به گزارشی که نشان‌دهنده پرداخت 90 هزار دلار به زمین بازی گلف ترامپ در اسکاتلند بود نیز اشاره کرده است که شامل رزرو هتل این ماه نیز بوده است.

در همین خصوص، در ادامه نامه انگل آمده است: "در حالیکه دلیل رزرو این اتاق‌ها روشن نیست، گزارش‌ها نشان از آن دارد که اریک ترامپ، پسر رئیس‌جمهور، همواره در این تفرجگاه است و این مسئله، درخصوص اینکه آیا پرداخت‌هایی مشکوک به نفع تجارت خانوادگی ترامپ وجود دارد یا نه، مسئله‌برانگیز است".

انگل، از وزارت امور خارجه خواسته است تا رونوشت‌های مخارج "مارلاگو"، تفرجگاه گلف "ترن‌بری" در اسکاتلند و دیگر موارد را تا دوم ماه اوت ارائه کند.

اسناد مورد درخواست او، صورت‌حساب هتل‌ها، غذاها و دیگر مخارج و فاکتورهاییست که توسط وزارت امور خارجه به کاخ سفید یا دیگر دستگاه‌ها ارائه شده است؛ گزارش تخفیفات احتمالی که توسط این وزارتخانه به نفع دارایی‌های ترامپ انجام گرفته است نیز از دیگر خواسته‌های این نماینده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین