|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۷۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
تردد قطارها در برخی از کشورهای اروپایی کاهش یافته تا از آسیب احتمالی به شبکه های ریلی جلوگیری شود و شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) از مسافران خواسته است سفرهای برنامه ریزی شده برای روز پنجشنبه را به تعویق بیندازند.
 موج شدید گرما که دمای هوا را در سراسر اروپا افزایش داده است احتمالا امروز (پنجشنبه) به اوج خود می رسد. این موضوع نگرانی هایی را درباره سلامت عمومی و مشکلات جدید برای مسافرانی که قصد سفر در ایام تعطیلات را دارند، برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال افزایش دمای بی وقفه روز چهارشنبه درکشورهای بلژیک، آلمان و هلند، انگلیس و فرانسه امروز (پنجشنبه) شاهد بالاترین درجه حرارت خواهند بود.

تردد قطارها در برخی از کشورهای اروپایی کاهش یافته تا از آسیب احتمالی به شبکه های ریلی جلوگیری شود و شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) از مسافران خواسته است سفرهای برنامه ریزی شده برای روز پنجشنبه را به تعویق بیندازند.

در هلند، صاحبان مزارع و کشاورزان گاوهای خود را درزمان استراحت در خارج از مکان های سرپوشیده نگه می دارند و این  در حالیست که رسانه های هلند گزارش داده اند که صدها خوک به دلیل کمبود دستگاه تهویه جان  داده اند.

افزایش موج گرما در اروپا که انتظار می رود در نتیجه بارش و رعد و برق در روز جمعه کاهش یابد، بار دیگر توجهات را به مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوایی جلب کرده است.

مقامات کشورهای اروپایی مذکور درباره مراقبت از افراد تنها و شنا کردن به منظور خنک شدن به ویژه به دنبال افزایش آمار افراد غرق شده هشدار داده اند.

در حومه پاریس صدها نفر از مسافران در شرایط بسیار گرم در قطارها ساعت ها سرگردان شده اند. این اتفاق در ساعات پایانی روز چهارشنبه و به دنبال حریق در یک سیستم انتقال برق که تردد قطارها را متوقف کرد رخ داد.

این اتفاق به دنبال  اختلال در یک خط برق رسانی رخ داد که حرکت قطارها بین بروکسل، لندن و پاریس را متوقف کرد و بلافاصله معلوم شد که این مشکل ناشی از موج گرما بوده است. با این حال «یورو استار» سیستم قطار تندرو در اروپا درباره اختلال های بیشتری در روز پنجشنبه هشدار داده است.

 انتظار می رود دمای هوا در پاریس به 41 تا 42 درجه افزایش یابد که رکورد 70 ساله دمای 40.4 درجه را خواهد شکست.

بخش هایی از فرانسه شامل پاریس در سطح هشدار قرمز قرار دارند و در دیگر مناطق آن  وضعیت زرد است و دستور صرفه جویی در مصرف آب اجرا می شود.

افزایش دما در بخش های جنوبی هلند نیز با رسیدن به38.5 درجه به رقم بی سابقه ای که در 75 سال گذشته بی سابقه بود رسید. بلژیک نیز با ثبت بالاترین دما در یک پایگاه نظامی به میزان 39.9 درجه رکوردی را که از ژوئن 1974 میلادی ثبت شده بود شکست.

مقامات محلی فرانسه محدودیت های استفاده از آب را در بسیاری از مناطق اجرا کرده اند که این امر به دلیل شرایط شبیه به خشکسالی و کاهش چشمگیر سطح آب است.

موج دوم گرما در تابستان امسال نگرانی هایی را در اروپا درخصوص فعالیت بشر و تاثیر آن بر گرم شدن خطرناک کره زمین برانگیخته است.

تحقیق انجام شده توسط موسسه فناوری فدرال سوئیس نشان می دهد که موج کشنده گرما که در سال2018 هفته ها در شمال اروپا به طول انجامید از لحاظ آماری بدون تغییرات آب و هوایی امکان پذیر نبود.

با وجود افزایش دمای زمین که نشانه های آن دراروپا نیز بروز کرده است ترامپ بارها گفته است که گرم شدن زمین در واقع «فریب» چینی ها برای لطمه زدن به صنایع آمریکا است.

او اوایل سال جاری میلادی (2017) اعلام کرد که کشورش را از  توافقنامه آب و هوایی پاریس که با هدف جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای تصویب شده است، خارج خواهد کرد و در نهایت نیز این خواسته را اجرایی کرد..

هدف از توافقنامه پاریس که در دوره «باراک اوباما» سلف ترامپ، تصویب شد، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کره زمین است که منجر به ذوب شدن یخ های قطب شمال و تغییرات الگوهای آب و هوایی در سراسر جهان شده است.

سازمان آب و هوایی سازمان ملل متحد ماه گذشته (نوامبر) در گزارشی اعلام کرد که درجه حرارت و گرمای سال 2017 کره زمین، بی سابقه بوده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین