|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
«جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان» در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 16 کودک فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.
 «جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان» (سه‌شنبه) گزارشی را در خصوص اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه منتشر کرد.

در این گزارش آمده که نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای 2019 تاکنون، 12 کودک غزه‌ای و چهار کودک ساکن کرانه باختری را به شهادت رسانده‌اند.

جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که شمار زیادی از کودکان بازداشت شده فلسطینی در اثر شکنجه، قادر به راه رفتن نیستند و برخی از آنها بر اثر تیراندازی نظامیان چشمان خود را از دست داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی جنبش مذکورکه از سال 1991 تاسیس شده است، آمده که «البراء الکفارنه» کودک 11 ساله‌ ساکن منطقه بیت حانون در شمال غزه است که چشم راست خود را بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی از دست داده است.

در ادامه بیانیه به کودک 10 فلسطینی به نام «عبدالرحمن شتیوی» از اهالی‌ روستای «کفر قدوم» از استان قلقیلیه در شمال کرانه باختری اشاره شده که بر اثر اصابت گلوله به سرش، همچنان در بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی بستری است.

جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان پس از پایان ارائه این گزارش، از دبیرکل سازمان ملل خواسته تا اقدامات سرکوبگرایانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی را در گزارش سالانه خود درج کند.

این در حالی است که کمیته اسرا و آزادگان وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز پنجم آوریل در گزارشی به مناسبت «روز کودک فلسطینی» تعداد کودکان و نوجوانان بازداشت شده فلسطینی را 6000 هزار نفر اعلام کرده بود.

کمیته اسرا گفت که «از این تعداد 98 درصد از کودکان و نوجوانان مورد شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته و ده‌ها نفر از آنها نیز پس از زخمی شدن به زندان‌های اسرائیلی منتقل شده‌اند».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین