|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۲۷۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، بیشتر مناطق شمال و شرق سوریه و مناطق نزدیک به مرزها با ترکیه را تحت تصرف خود دارند.
 ترکیه در پاسخ به پرتاب دو راکت از اراضی سوریه به دو منزل در ایالت "شانلی اورفة" در نزدیکی مرزهای سوریه، چندین موضع در سوریه را هدف قرار داد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع آگاه اعلام کردند که در پی شلیک دو راکت از اراضی سوریه در عصر روز دوشنبه به ایالت "شانلی اورفه" واقع در جنوب شرق ترکیه در نزدیکی مرزها با سوریه، شش تن زخمی شدند.

در همین راستا، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در پاسخ به این حمله راکتی هفت موضع در سوریه را تخریب کردند.

این حملات ترکیه به سوریه پس از آن صورت گرفت که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تهدید کرد در صورت عدم ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به منطقه شرق فرات حمله خواهد کرد.

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، بیشتر مناطق شمال و شرق سوریه و مناطق نزدیک به مرزها با ترکیه را تحت تصرف خود دارند.

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک به محض وقوع این حادثه، بیانیه‌ای صادر و در آن عملیات پرتاب راکت‌ها را اقدام طرفی ناشناس عنوان کرد که به دنبال ایجاد فتنه و وارد کردن خسارت به منطقه است. بر اساس این بیانیه، تحقیقات برای شناسایی عاملان این حادثه همچنان جریان دارد.

ترکیه با حضور نیروهای کرد در مناطق نزدیک به مرزهایش مخالف است و اصرار دارد تا مناطق امنی در شمال سوریه ایجاد شود و در این مناطق نیروهای کرد حضور نداشته باشند.

ترکیه با همکاری مخالفان سوریه دو عملیات نظامی به نام "سپر فرات" و "شاخه زیتون" در شمال سوریه علیه نیروهای کرد و همچنین گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ انجام داد و توانست تعدادی از مناطق را باز پس بگیرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین