|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۷۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
"ما به اقدامات جسورانه نیاز داریم، مردم! می‌دانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است... این موضوع، فرای ما چهار نفر است؛ جوخه متشکل از همه شماست، می‌توانم به شما بگویم که همه‌ شما جزو جوخه‌اید، باور کنید. اگر از مساوات و عدالت حمایت می‌کنید، شما هم یکی از ما هستید".
 رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌الاصل کنگره آمریکا در پاسخ به حملات لفظی ترامپ به او و سه نماینده زن دیگر، اظهار کرد که تا این رئیس‌جمهوری را استیضاح نکند، جایی نخواهد رفت.

 به نقل از پایگاه خبری هیل، رشیده طلیب، یکی از دو زن مسلمان منتخب در کنگره آمریکا، روز دوشنبه در انجمن ملی "پیشرفت رنگین‌پوستان" که در دیترویت، از شهرهای ایالت میشیگان برگزار شد، اعلام کرد: "جایی نمی‌روم، تا اینکه این رئیس‌جمهوری ‌[دونالد ترامپ] را استیضاح کنم".

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مکررا به طلیب و سه نماینده دیگر -الکساندریا اوکازیو-کورتز، ایلهان عمر و آیانا پرسلی- حملات لفظی کرده است؛ وی اخیرا آن‌ها را به "متنفر بودن" از آمریکا متهم کرد و خطاب به این چهار نماینده زن گفت که به کشورهایشان بازگردند. همه این چهار نماینده کنگره به غیر از ایلهان عمر، زاده آمریکا هستند.

طلیب در سخنانش، اشاره‌ای به پیام‌های توییتری ترامپ نکرد اما از لفظ "جوخه" که واژه مورد استفاده ترامپ برای توصیف آن‌ها بوده، استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: "ما به اقدامات جسورانه نیاز داریم، مردم! می‌دانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است... این موضوع، فرای ما چهار نفر است؛ جوخه متشکل از همه شماست، می‌توانم به شما بگویم که همه‌ شما جزو جوخه‌اید، باور کنید. اگر از مساوات و عدالت حمایت می‌کنید، شما هم یکی از ما هستید".

طلیب، یکی از چهار نماینده‌ای بود که طرح استیضاح ترامپ را پیش کشید. او اوایل امسال پس از انتصابش به عنوان نماینده کنگره به مخاطبانش اعلام کرد که ترامپ را استیضاح خواهد کرد.

پیشتر، ترامپ در مجادلات لفظی متعدد غیرمستقیم با این نمایندگان، آن‌ها را "گروهی بسیار نژادپرست از دردسر سازان جوان، بی‌تجربه و کم‌هوش" نامید.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین