|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
مقامات پاریس اعلام کرده‌اند با توجه به افزایش دما و آلودگی هوای این شهر امروز (سه‌شنبه) تنها وسایل نقلیه با گواهینامه هوای پاک مجاز به تردد در مرکز این شهر خواهند بود.
 با ورود موج گرمایی جدید به شمال اروپا که می‌تواند رکورد دمای هوای بسیاری از کشورها را جابه‌جا کند، پاریسی‌ها این هفته گرم‌ترین دمای هوای تاکنون ثبت شده در این شهر را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (دوشنبه‌) دمای هوای پاریس بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بوده و امروز (سه‌شنبه) به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده و با این روند رکورد بیشترین دمای این شهر را که متعلق به سال ۱۹۴۷ میلادی بوده، خواهد شکست.

پیش‌بینی شده این افزایش دما که تنها چند روز به طول انجامیده اما بسیار شدید خواهد بود، بخش‌هایی از  بلژیک، لوکزامبورگ و هلند را نیز تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود این کشورها برای نخستین بار دمای هوای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کنند.

این موج جدید گرما در حالی اروپا را درنوردیده که کمتر از یک ماه قبل در اواخر ماه ژوئن موج گرمای شدیدی اروپا را فرا گرفته و توجه‌ها را به مسئله تغییرات اقلیمی جلب کرده بود.

این دو موج گرما آسیب‌های زیادی را به محصولات کشاورزی فرانسه به ویژه باغ‌های مشهور انگور آن وارد کرده است.

دمای هوای پیش‌بینی شده برای روز پنج‌شنبه پاریس بین ۴۱ رتا ۴۲ درجه سانتی‌گراد است اما ممکن است این دما فراتر نیز برود.

بالاترین دمایی که تاکنون در پاریس به ثبت رسیده ۴۰.۴ درجه سانتی‌گراد است که در سال ۱۹۴۷ میلادی ثبت شد و از سال ۱۸۷۳ میلادی که فرانسه آغاز به ثبت دما کرده، تنها دمای ۴۰ درجه سانتی‌گرادیِ این کشور بوده است.

انگلیس نیز در روزهای آینده شاهد افزایش دمای هوا در سراسر کشور خواهد بود اما با این حال دمای هوای این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی هم‌چنان پایین‌تر است.

آلمان نیز در حال حاضر به دلیل افزایش درجه حرارت هوا با آتش‌سوزی‌های متعدد و خشک شدن رودخانه‌های کشور مواجه شده و بیم آن می‌رود امسال نیز همانند تابستان به شدت گرم سال گذشته، کشاورزان با نابودی محصولات کشاورزی خود روبه‌رو شوند.

مقامات پاریس اعلام کرده‌اند با توجه به افزایش دما و آلودگی هوای این شهر امروز (سه‌شنبه) تنها وسایل نقلیه با گواهینامه هوای پاک مجاز به تردد در مرکز این شهر خواهند بود.

در پرتغال هم به دنبال موج گرمای شدید آتش‌سوزی‌های طبیعی گسترده‌ای در منطقه کوهستانی "کاستلو برانکو" در مرکز این کشور تاکنون منجر به زخمی شدن ده‌ها نفر شده و با وجود تحت کنترل در آمدن حدود ۹۰ درصد از آتش‌سوزی‌ها، آتش‌نشانان اخطار داده‌اند که وزش بادهای شدید می‌تواند منجر به وخیم‌تر شدن وضعیت این آتش‌سوزی‌ها شود.

موج گرمای اروپا در حالی آغاز شده که آمریکا نیز با افزایش قابل توجه دمای هوا مواجه شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان  به طور فزاینده‌ای اطمینان می‌دهند که تغییرات اقلیمی عامل افزایش شدت و مدت امواج گرما شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین