|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۷۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
پرویز فتاح در مراسم تودیع و تکریم خود و معارفه رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) که امروز در محل این نهاد رگزار شد با بیان اینکه اجماع ملی حول نقش کمیته امداد در کشور شکل گرفته است، گفت: شعار ما در بدو ورود به امداد تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم بود و امروز همه شواهد در تحقق این امر گواهی می‌دهد.
 رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش اعتبار صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از ۴۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان گفت: وام‌های قرض‌الحسنه کمیته امداد حتی یک درصد کارمزد ندارد و پرداخت وام غیر از قرض‌الحسنه به مددجویان در این مدت ممنوع شده است.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در مراسم تودیع و تکریم خود و معارفه رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) که امروز در محل این نهاد رگزار شد با بیان اینکه اجماع ملی حول نقش کمیته امداد در کشور شکل گرفته است، گفت: شعار ما در بدو ورود به امداد تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم بود و امروز همه شواهد در تحقق این امر گواهی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ ماه خادم و مددکار در کمیته امداد بودم اظهار کرد: روزی که حضرت آقا مرا برای خدمت رسانی انتخاب کردند تعجب کردم و گفتم ما به امداد نمی‌خوریم چرا که رشته و سابقه من متفاوت بود اما ما سربازیم و باید سربازی کنیم. خدا را شاکرم که در این مدت خادم محرومان و مستضعفان بودم.

فتاح با بیان اینکه این توفیق‌ها لطف خداوند بوده است تصریح کرد: در طی دوران خدمتم حتی یکبار بدون وضو به منزل مددجویان وارد نشدم و خدا عالم است که در حین خدمت رسانی به مددجویان نیز هیچ گاه بدون وضو نبودم. دل کندن از کمیته امداد هم سخت است چرا که من در کمیته امداد مددکار بودم. از خدا می‌خواهم که از این توفیق دل نکنم و در حالی از کمیته امداد خارج می‌شود که مددکار باقی بمانم.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه صمیمانه از همراهی دولت تشکر کرد و گفت:‌ همچنین از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سازمان زکات، سازمان بهزیستی، سپاه پاسدارن و ... تشکر می‌کنم که در این مسیر مرا همراهی کردند. همچنین می‌خواهم از همراهی مردم نیز تشکر کنم که در حوادث گوناگون مثل سیل و زلزله به ما اعتماد کردند و صادقانه کمک‌هایشان را در اختیار کمیته امداد قرار دادند.

فتاح با بیان اینکه شعار ما در بدو ورود به امداد تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم بود تصریح کرد: امروز همه شواهد در تحقق این امر گواهی می‌دهند. همچنین تحول در فرهنگ سازمانی، روش‌ها و فعالیت‌ها و گفتمان سازی با استفاده از ظرفیت‌های اساسنامه در این مدت پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در این مدت منطبق با برنامه‌ها عمل کرده بود و تمام برنامه‌های مصوب هیات امنا عملیاتی و محقق شد گفت: ما در کمیته امداد سیاسی عمل نمی‌کنیم. اگرچه همه ما سیاست را می‌دانیم اما کمیته امداد جای سیاسی کاری نیست. چتر امداد باید اندازه نظام و فراتر از آن باز باشد.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه رویکرد امداد تکریم ارباب رجوع و پاسداشت کرامت و اعتماد به نفس مددجویان است، افزود: از مسئولان می‌خواهم اگر در جایی به خاطر تنگناها و مشکلات اقتصادی فشاری وارد شد این فشار را بر مستضعفان وارد نکنند. چرا که هزینه‌ای که صرف مستضعفان می‌شود قطعا به خزانه بر می‌گردد چرا که این افراد دعاگو هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون گره‌های زیادی باز شده اما گره‌هایی هم باقیمانده است، گفت: در کمیته امداد کارهای بزرگی انجام شده اما همه باید کمک کنند تا نگذاریم در سختی روزگار و شرایط نفس گیر، فقیران زیر دست و پا له شوند.

فتاح با اشاره به اینکه کمیته امداد، فرابومی، فرامذهبی و فراجناحی عمل می‌کنند ادامه داد: این سیاست به گونه‌ای بوده است که حتی برادران سنی ما در چهارمحال و بختیاری و ... به اندازه برادران شیعه ما از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شدند.

فتاح با بیان اینکه طی این چهار سال بیش از ۱۷۰ سفر استانی را انجام داده‌ام نیز گفت: بازدید از منازل مددجویان در مناطق مرزی و دورافتاده و روستاهای محروم از جمله برنامه‌های این سفرها بوده است.

ادامه دارد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین